مشاور ارزیابی برند Brand Finance با انتشار گزارش Insurance 100 برای سال 2023، ارزشمندترین برندهای بیمه جهان را لیست کرده است.
به گزارش بنکر (Banker)، بر اساس معیار Brand Finance برای ارزش برند، در زیر 10 برند با ارزش بیمه در سطح جهان آورده شده است.
رتبه 2023 | رتبه 2022 | برند | کشور | ارزش برند 2023 | ارزش برند 2022 |
1 | 1 | Ping An | چین | 32/25میلیارد دلار | 42/93 میلیارد دلار |
2 | 2 | Allianz | آلمان | 21/05 میلیارد دلار | 23/14 میلیارد دلار |
3 | 3 | China Life Insurance | چین | 17/10 میلیارد دلار | 22/88 میلیارد دلار |
4 | 4 | AXA | فرانسه | 15/90 میلیارد دلار | 17/22 میلیارد دلار |
5 | 5 | CPIC | چین | 15/16 میلیارد دلار | 15/77 میلیارد دلار |
6 | 7 | AIA | چین (هنگ کنگ) | 15/05 میلیارد دلار | 13/02 میلیارد دلار |
7 | 6 | GEICO | ایالات متحده | 14/09 میلیارد دلار | 13/07 میلیارد دلار |
8 | 8 | Progressive | ایالات متحده | 11/84 میلیارد دلار | 11/18 میلیارد دلار |
9 | 13 | PICC | چین | 11/76 میلیارد دلار | 9/63 میلیارد دلار |
10 | 11 | Chubb | ایالات متحده | 11/62 میلیارد دلار | 10/76 میلیارد دلار |
برند فایننس خاطرنشان کرد: «پینگ آن» با ارزش برند 32/2میلیارد دلار برای هفتمین سال متوالی با ارزش ترین برند بیمه جهان است.
برند چینی علی رغم کاهش 25 درصدی ارزش برند در سال گذشته، این عنوان را حفظ کرده است. نام تجاری پینگ آن در حال حاضر به میزان نیمی از ارزش خود پیش از همه گیری می ارزد.
در این میان، علاوه بر با ارزش ترین، این مشاور از سریع ترین و قوی ترین برندهای بیمه در جهان نیز نام برد.
برند فایننس گفت: «آتن (ارزش برند با 128 درصد افزایش به 2/6 میلیارد دلار) سریعترین برند بیمه در حال رشد است. در ژانویه 2022، آتن با Apollo Global Management, Inc. ادغام شد که اکنون به عنوان یکی از شرکت های تابعه آپولو فعالیت می کند.
این امر به رشد قابل توجه برند، در ترکیب با حق بیمه های مستمری گروه بازنشستگی بالاتر نسبت به سال قبل، کمک کرده است. آتن پس از AIG قرار گرفت که ارزش برند آن 64 درصد رشد کرد.
این مشاوره همچنین گزارش داد: «علاوه بر محاسبه ارزش برند، Brand Finance همچنین قدرت نسبی برندها را از طریق یک کارت امتیازی متوازن از معیارهای ارزیابی سرمایه گذاری بازاریابی، ارزش ویژه سهامداران و عملکرد تجاری تعیین می کند.
UnipolSai (ارزش برند با کاهش 9 درصدی به 2/8 میلیارد دلار) با امتیاز شاخص قدرت برند 86/3 از 100، قویترین برند در رتبه بندی است که امتیاز برند AAA را به خود اختصاص داده است.
در مورد Ping An، Brand Finance گفت که این شرکت همچنین دارای بالاترین ارزش ادراک پایداری است.