• درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
یکشنبه 13 فروردین 1402
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
  • صفحه اصلی
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • کافه بانک
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک ها
  • بیمه
    • خدمات الکترونیک بیمه
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری الکترونیک
    • دریافت شماره شبا بانک ها
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • بانکداری اینترنتی
  • صفحه اصلی
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • کافه بانک
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک ها
  • بیمه
    • خدمات الکترونیک بیمه
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری الکترونیک
    • دریافت شماره شبا بانک ها
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • بانکداری اینترنتی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بانک دیجیتالی نداریم

7 اسفند 1401
در بانکداری
A A
0
بانکداری

مدیر نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت : در حال حاضر در کشور ما بانک ۱۰۰ درصد دیجیتالی نداریم، اما بخش قابل ملاحظه‌ای از خدمات بانک ها به صورت الکترونیکی است .

به گزارش بنکر (Banker)، مانی یکتا مدیر نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد حضور یافت .

الان ما بانکی در ایران داریم که تقریبا ۱۰۰ درصد تمام الکترونیک و هوشمند باشد؟
مانی یکتا: این ۱۰۰ درصد تمام الکترونیک و هوشمند واقعیتش این است که بانک‌ها از نظر ساختاری یک ساختار کاملا سنتی دارند یعنی بالاخره فضای بانکداری یک فضایی است که هرچقدر هم شما الکترونیکی و دیجیتالش کنید نیروی انسانی می‌خواهد و یک ساز و کار‌هایی می‌خواهد، ما به آن معنایی که بالاخره در دنیا داریم بانک‌هایی اساسا از صفر تا صد کاملا دیجیتالی هستند، ولی در حال حاضر در کشور ما بیشتر هم به علت نه ملاحظات فنی یا این که ما ظرفیت فنی نداشته باشیم، بیشتر به علت ظرفیت‌های قانونی که ما بانک ۱۰۰ درصد دیجیتالی واقعا نداریم، اما خدا را شکر در شرایطی که هستیم قاطبه بانک‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از خدماتشان را سعی می‌کنند به صورت الکترونیکی انجام دهند این را اگر شما مروری کنید در خیلی از بانک ها، بیشتر بانک‌هایی که کوچکتر هستند و ساختار چابک تری دارند سطح خدمات بسیار گسترده تری را الکترونیکی و غیرحضوری کردند، بانک‌هایی که بزرگتر هستند و ساختار‌های یک مقدار سنتی‌تر دارند و چسبندگی به آن ساختار‌های قدیمی شان دارند این تغییرات برایشان هم پرهزینه‌تر است و هم یک مقدار می‌تواند زمان بر‌تر باشد.


ولی به نظر می‌آید این اتفاق افتاده، مثلا شما در صفحات اینترنتی اکثر بانک‌ها میز خدمت می‌بینید و بسیاری از کار‌هایی که باید حضوری بود مثل درخواست چک، نظام‌های پرداخت، مسدود کردن و خیلی از این‌ها آمده روی سیستم‌های این چنینی نشسته و بسیاری هم الان اپلیکیشن دارند و کار را روی تلفن‌های همراه آسان کرده اند، به نظر می‌آید ما غیر از آن اشاره قانونی، داریم می‌رویم به سمت یک بانک تمام هوشمند الکترونیکی راحت؟

من استنباطم این است البته خوش بین هستم، ببینید اتفاق خیلی خوبی در ماه‌های گذشته افتاد در همین امسال و آن هم ابلاغ مقررات و ضوابطی بود برای شناسایی مشتریان شبکه بانکی به صورت غیر حضوری، بسیار بسیار کار ارزشمندی بود، چون کار از نظر مقرراتی کار بسیار پیچیده‌ای بود با همکاری شورای عالی مبارزه با پولشویی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها این ضوابط اجازه داد که موسسات مالی اعتباری بتوانند مشتریانی که قرار است خدمات بگیرند از شبکه بانکی را به صورت غیرحضوری احراز هویت کنند، این یکی از آن مبدا‌های مقرراتی بسیار مهم بود که خدا را شکر محقق شد.

از این جا ما دیگر باید هم بستر‌های الکترونیکی را آماده کنیم برای فضای بانکی و هم بیشتر اجازه بدهیم در کنار بانک‌ها که بالاخره می‌خواهند بخش قابل ملاحظه‌ای از خدماتشان را به صورت الکترونیکی ارائه دهند شرکت‌های نوآورانه در حوزه فناوری‌های مالی هم بیایند کمک کنند، تقویت کنند این مسیر را که سرعت ارائه این خدمات خیلی بالاتر برود، تنوعش بیشتر شود و البته کیفیتش.


تازه‌ترین دستاورد‌ها چیست؟
من تا همین امروز عرض کنم خدمتتان، حداقل ده بانک در شبکه بانکی این بحث احراز هویت به صورت غیرحضوری را امروز آماده کردند و دارند ارائه می‌کنند به مشتریانشان یعنی اگر مشتریان می‌خواهند حساب جدید افتتاح کنند یا تغییری در شرایط حسابشان بدهند، تغییری در اطلاعات پایه حسابشان دهند و … این‌ها را به صورت غیرحضوری می‌توانند انجام دهند.

ارائه خدمات مرتبط با چک به صورت الکترونیکی از جمله از طریق درگاه‌های مختلف،‌ای تی ام، کیوسک‌هایی که بانک‌ها ارائه می‌کنند الان به صورت گسترده دارد ارائه می‌شود، بعد موضوع موبایل بانک و اینترنت بانک است که تقریبا الان همه بانک‌ها با ضریب نفوذ بسیار خوبی سعی می‌کنند به مشتریان ارائه دهند. انشاالله امیدواریم که کیفیت این خدمات هم در کنار کمیتش افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و مشتریان این را محسوس حس کنند.

برخی از بانک‌ها را می‌بینیم که کیوسک‌هایی را اختصاص دادند برای سفارش و دریافت کارت هدیه، یعنی خارج از خود شعبه. این که خارج از خود شعبه است را نمی‌توانم نظر مشخص دهم، چون کم و کیف آن جزئیات متعددی دارد یعنی محلی که مستقر است، نحوه تامین امنیتش و … پیچیدگی‌هایی دارد که در یک کلام نمی‌گنجد توضیحات کافی در خصوصش ارائه داد. اما بانک‌ها اجازه دارند از طریق ابزار‌های متنوع امکان دریافت کارت هدیه را برای مشتریان تسهیل کنند سقفش هم که اخیرا با مجوز‌هایی که اخذ شد افزایش دادیم که مردم بتوانند راحت‌تر از این خدمت استفاده کنند.

برچسب ها: بانک دیجیتالیتمام الکترونیک
توئیت1اشتراک گذاری1اشتراک گذاریاشتراک گذاریارسالارسال

مرتبط پست ها

افتتاح غیرحضوری حساب و اعتبارسنجی

نئوبانک “فراز” در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود

مدیریت ریسک همگام با بانکداری الکترونیک

آینده شعب بانک‌ها در عصر دیجیتال

پست‌ بعدی
ویتامین

وزن کمتر و لبخند بیشتر با مصرف ویتامین دی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • میزان پرداخت حق بیمه در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • ابلاغ بخشنامه پرداخت وام ازدواج سال ۱۴۰۲
  • نشانه های صعود بیت کوین
  • تعداد چک‌های برگشتی بیشتر شد
  • تورم ۶۴ درصدی در پایان سال ۱۴۰۱
  • سرمایه گذاری در رمز ارزها با هوش مصنوعی
  • برندهای با ارزش بیمه در جهان
  • بیشترین وام در کدام ماه پرداخت شد؟
  • پیش بینی قیمت طلا،از 2 هزار دلار عبور می‌کند
  • روش جدید دلالان دلار در بازار

پیشنهاد بنکر

قیمت دلار تا کجا پائین می آید؟

روش جدید دلالان دلار در بازار

بیت کوین

نشانه های صعود بیت کوین

بخشنامه

ابلاغ بخشنامه پرداخت وام ازدواج سال ۱۴۰۲

چک

تعداد چک‌های برگشتی بیشتر شد

سرمایه گذاری در رمز ارزها با هوش مصنوعی

سرمایه گذاری در رمز ارزها با هوش مصنوعی

اخبار پربازدید

  • sms

    نحوه ثبت چک صیادی از طریق پیامک

    25 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6
  • گاف اسکناس‌ ۲۰۰هزار تومانی!

    457 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 183 توئیت 114
  • دریافت شماره شبا همه بانک ها

    135 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 54 توئیت 34
  • دلار افزایشی می شود یا کاهشی؟

    8 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 3 توئیت 2
  • ورود به خدمات الکترونیک بانک قوامین

    11 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 4 توئیت 3

دسته‌ها

  • ویژه بنکر
  • خدمات آنی
  • بانکداری
  • بنکر پلاس
  • طلا و ارز
  • وام
  • یادداشت
  • بیمه
  • ارز دیجیتال
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • کافه بانک
  • نگاه بنکر
  • چهره های ماندگار
  • قانون بانکداری
  • آموزش بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • گزارش روز
  • استخدام در بانک ها
  • اخبار روز
  • صرافی

تازه ترین اخبار

میزان پرداخت حق بیمه در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

میزان پرداخت حق بیمه در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

بخشنامه

ابلاغ بخشنامه پرداخت وام ازدواج سال ۱۴۰۲

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است.
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • بیمه
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک ها

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد