بنکر | Banker
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1404
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بانکداران در آزمون کرونا رفوزه شدند

23 شهریور 1400
در ویژه بنکر

به گزارش بنکر (Banker)، مشاهدات میدانی خبرنگاران نشان می‌دهد هفته‌هاست که دیگر در شعب بانک‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بخش انتظار مشتریان به حال خود رها شده و حتی بسیاری از مشتریان قدیمی و آشنا با کارکنان شعب بانک‌ها به‌راحتی به قسمت‌های ممنوعه شعب مراجعه و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مسئولان شعب گفت‌وگو و لابی می‌کنند. برخلاف هفته‌های نخست شیوع کرونا، دیگر در اکثر قریب به اتفاق شعب بانک‌ها نشانه‌هایی از مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده مشتریان دیده نمی‌شود و حتی برخی کارکنان شعب بعضی بانک‌ها که با همشهری گفت‌وگو کرده‌اند، می‌گویند که به سلامت آنها هم دیگر کمتر توجه می‌شود.

شیوع کرونا فرصت مناسبی بود که کل شبکه بانکی به یک انقلاب در خدمات‌دهی غیرحضوری و آنلاین به مشتریان دست بزند، اما به‌نظر می‌رسد بانکداران تنبل و بانک‌های سنتی هنوز ضرورت این دگرگونی را احساس نکرده‌اند؛ هرچند با واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها، پیش‌بینی می‌شود ارائه خدمات به مشتریان، احتمالا در هفته‌ها و ماه‌های آینده، موقتا دوباره به حالت قبل از کرونا بازگردد.

 

بانکداری دلبخواهی

تغییر در اکوسیستم بانک‌ها و آنلاین شدن خدمات آنها به مشتریان، نیازمند مدیرانی آینده‌نگر است، اما دست‌کم خبرنگاران همشهری در مراجعه مکرر خود به شعب بسیاری از بانک‌ها، در طول دوره شیوع کرونا دریافتند بسیاری از شعب همچنان به ارائه خدمات به‌صورت حضوری، طبق عادت گذشته ادامه می‌دهند و حتی برخی از خدمات که به‌صورت غیرحضوری امکان استفاده از آنها وجود دارد، به‌دلیل ضعف شدید در فرهنگسازی‌ و اطلاع‌رسانی به مردم کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نشانه‌ای آشکار از به کارگرفتن مدیرانی سفارشی در ساختار بانک‌ها که باعث شده کمتر بانکی بتواند الگویی از یک تغییر بزرگ در ارائه خدمات غیرحضوری را به اجرا بگذارد و به مشتریان معرفی کند. البته برخی بانک‌ها حتی پیش از شیوع کرونا به تغییر ساختار از شعبه محوری به بانکداری تمام‌دیجیتال و ارائه حداکثری خدمات به‌صورت غیرحضوری اقدام کرده‌اند، اما این نوع تغییر رویه در چارچوب کل پیکره نظام بانکی فقط یک اتفاق محدود بوده است.

 

بانکداری آنلاین با امضاهای خیس

بانکداری آنلاین و دیجیتال در ایران تا زمانی که امضای دیجیتال معنا پیدا نکند و ملاک شناسایی هویت مشتریان همان امضاهای خیس نباشد، یک رؤیای دور از دسترس به شمار می‌آید. در نظام فعلی همچنان ملاک برای کارکنان شعب بانک‌ها، امضای اسناد است و مشتریان یا وکلای آنها برای دریافت کوچک‌ترین خدمات ازجمله تعویض کارت، واگذاری چک، افتتاح حساب و دریافت وام و معرفی ضامن باید به شعب مراجعه و اسناد مربوط را تکمیل و تقدیم کنند.

هرچند در برخی بانک‌ها این خدمات بر بستر آنلاین تعریف شده، اما در عمل همچنان مشاهده می‌شود که هویت دیجیتال مشتریان، برای بسیاری از کارکنان شعب بانک‌ها موضوعی تعریف نشده است.

 
خدمات آنلاین یا آفلاین؟

خبرنگاران در مراجعه به شعب بانک‌ها مشاهده کردند هنوز بسیاری از مشتریان نمی‌دانند کدام خدمات بانک‌ها را از این پس می‌توانند به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند و خطرناک‌تر اینکه بسیاری از افراد دارای اقساط همچنان با در دست گرفتن دفترچه اقساط خود ساعت‌ها درون شعب آلوده و در معرض انواع بیماری‌ها به انتظار می‌نشینند تا کارشان را انجام دهند.

کمترین کاری که دست‌کم از بانک‌ها انتظار می‌رود، قرار دادن یک نفر آشنا به امور در ورودی شعب در یک بازه زمانی مشخص است تا به مراجعه‌کنندگان اطلاع‌رسانی کند؛ چه بسا بسیاری از کارهای مراجعان از طریق موبایل بانک، اینترنت بانک و حتی دستگاه‌های خودپرداز قابل انجام باشد و به نشستن طولانی‌مدت در شعب نیازی نباشد و ریسک مبتلا شدن به کرونا و سایر بیماری‌ها را به جان نخرند.

یک پرسش جدی که در سطوح بالای تصمیم‌گیری در شبکه بانکی، ازجمله بانک مرکزی، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی باید درباره آن چاره‌اندیشی شود، این است که چه تعداد از خدمات در حال ارائه، درون شعب بانک‌ها را می‌توان در یک تصمیم فراگیر، آنلاین و حتی برون‌سپاری کرد؟ این روزها با رشد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کمک‌بانکی ازجمله نئوبانک‌ها می‌توان به دوران اعتیاد به شعبه‌ بانک‌ها پایان داد و چه بسا بتوان تعداد شعب بانک‌ها را در یک بازه زمانی 4ساله دست‌کم به نصف کاهش داد؛ موضوعی که می‌تواند اثر مشخصی بر بازار املاک تجاری هم برجای گذارد.

 

افتتاح شیک و پاسخگویی ضعیف

مدت زمانی است که برخی بانک‌ها تبلیغات گسترده‌ای را درباره افتتاح حساب آنلاین و غیرحضوری شروع کرده و حتی احراز هویت را به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهند، اما پس از این افتتاح شیک حساب‌ها، پاسخگویی به نیاز مشتریان و پرسش‌ها به شکلی ضعیف صورت می‌پذیرد و در نهایت مشتری به حضور در شعب مجبور می‌شود.

ضعف زیرساخت‌های ارتباطی بین مشتریان با بانک‌ها هم چالش دیگری است که به‌شدت رابطه بین مشتریان و بانک‌های مدعی آنلاین بودن را تخریب کرده؛ به‌گونه‌ای که کارشناسان پشتیبان و به‌اصطلاح 24ساعت بیدار بانک‌ها، در بسیاری از موارد در نهایت اعلام می‌کنند که کاری از دست آنها برنمی‌آید و باید به شعبه مراجعه شود. راستی چه رازی در پشت صحنه این افتتاح‌های شیک و باشکوه و پاسخگویی‌های ضعیف و آزاردهنده نهفته است؟

برچسب ها: بانکدارانبانک‌های سنتیپروتکل‌های بهداشتیشعب بانک‌هاشیوع کرونافاصله‌گذاری اجتماعیواکسیناسیون کارکنان بانک‌ها
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

ویژه بنکر

کدام بانک بهترین حساب بانکی را دارد؟

23 دی 1403
ویژه بنکر

میلیونرهای بانکی در حال افزایش است

13 اردیبهشت 1403
هفته نامه اکونومیست
ویژه بنکر

مشکل بانک‌ها چیست؟

27 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

بانک‌ها جریمه می‌دهند اما وام نه!

31 اردیبهشت 1404

تحرکات مشکوک نهنگ‌ها پیش از ضیافت شام ترامپ

31 اردیبهشت 1404

جوانان در صف وام ازدواج؛ مجلس تهدید به برخورد کرد

31 اردیبهشت 1404

آغاز فروش فوری کرمان موتور؛ خرداد با شرایط آسان پرداخت

31 اردیبهشت 1404

امیرهوشنگ عصارزاده مدیرعامل بانک توسعه تعاون شد

31 اردیبهشت 1404

قانون الحاق ایران به پالرمو ابلاغ شد

31 اردیبهشت 1404

قیمت سکه امروز چهارشنبه 31 اردیبهشت1404

31 اردیبهشت 1404

افزایش سهم تسهیلات بانک کشاورزی به ۹۰ درصد

31 اردیبهشت 1404

وام‌های طرح کارگشا بانک رفاه تمدید شد

31 اردیبهشت 1404

آمارهایی که بازار را آتش زدند؛ دلار چرا از خواب پرید؟

31 اردیبهشت 1404

بیت‌کوین جایگزین طلا در ذخایر ارزی دولت‌ها خواهد شد؟

31 اردیبهشت 1404

محبوبیت از دست رفته بانک ها و نقش روابط عمومی

31 اردیبهشت 1404

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

31 اردیبهشت 1404
طلا و نقره

نرخ طلا امروز چند دلار شد؟/رشد طلا و نقره

31 اردیبهشت 1404
khodro

قیمت خودرو ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ / فروشنده زیاد، خریدار کم

31 اردیبهشت 1404

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

بانک‌ها جریمه می‌دهند اما وام نه!

31 اردیبهشت 1404

تحرکات مشکوک نهنگ‌ها پیش از ضیافت شام ترامپ

31 اردیبهشت 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

  • تماس با ما
  • درباره ما

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد