شماره شبا تهران شارژ

سه رویکرد مهم صنعت بیمه

بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «ریسک‌های نوظهور در صنعت بیمه، فرصت‌ها و چالش‌ها» روز گذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس‌کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه به‌صورت آنلاین برگزار شد.
99/09/23 يكشنبه 08:17
کد خبر: 268307

به گزارش بنکر (Bankerفرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در این همایش ضمن اشاره به اهمیت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور؛ ارائه خدمات و محصولات جدید بیمه‌ای، هوشمند‌سازی بیمه و پررنگ‌تر شدن نقش بیمه در تامین مالی بخش اقتصاد را سه رویکرد مهم صنعت بیمه برشمرد و گفت: بی‌تردید با تعریف رشته فعالیت‌های جدید بیمه‌ای و هوشمند‌سازی صنعت بیمه می‌توان گام‌های بلندتری را در جهت تحقق اهداف این صنعت برداشت.

وی در عین حال به نقش مهم بیمه در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد اشاره کرد و گفت: بیمه به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام تامین مالی، می‌تواند با استفاده بهینه از منابع، به بخش‌های اقتصادی که بازدهی مناسبی دارند ورود وزمینه رشد و توسعه این بخش‌ها را فراهم آورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، صنایع صادراتی، معدنی و پتروشیمی را از جمله بخش‌های دارای مزیت نسبی و رقابتی، با بازدهی و نقدشوندگی بالا عنوان کرد که می‌توانند عرصه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری صنعت بیمه به‌شمار آیند. وی یادآور شد: اگر این سه رویکرد در صنعت بیمه مورد توجه قرار گیرد می‌توان امیدوار بود صنعت بیمه هم نقش خودش را دراین بخش‌ها به خوبی ایفا کند.

البته دراین زمینه نیاز است که مدیران بیمه ریسک‌پذیر باشند و مسائل جدید را تجربه کنند و با رویکردهای جدید به جنگ شکاف‌ها بروند. به گفته دژپسند، ضریب نفوذ بیمه باید به اهداف برنامه توسعه برسد که برای تحقق این هدف نیاز است تمرکز بیشتری روی الزامات و کارکرد دولت و بخش خصوصی انجام شود.

همچنین غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی دراین همایش با بیان اینکه صنعت بیمه از زمان بروز شیوع کرونا در شرایطی که پاندمی کرونا اقتصاد تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده بسیار خوب و هوشمندانه عمل کرده است، گفت: ارائه محصولات جدید بیمه‌ای، دیجیتالی کردن بیمه‌نامه‌ها، ارائه خدمات غیر‌حضوری به بیمه‌گذاران، پوشش هزینه‌های کرونا و... ازجمله اقداماتی است که دراین مدت انجام گرفته است.

وی ضمن اشاره به عملکرد صنعت بیمه، در ادامه به چالش‌هایی که در حوزه وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم اعتماد‌سازی در جامعه است که برای رشد و توسعه بیمه در کشور باید روی این موضوع کار بیشتری انجام شود.

سلیمانی با تاکید براینکه شرکت‌های بیمه در بخش تکنولوژی و ‌آی‌تی سرمایه‌گذاری خوبی نکرده‌اند که نیاز است در این بخش سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد، در ادامه بر اهمیت رشد و توسعه بیمه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: ما شاید در بخش بیمه‌های غیر‌زندگی از لحاظ ضریب نفوذ بیمه شرایط مناسبی داشته باشیم، اما در حوزه بیمه‌های زندگی از قافله رشد عقب هستیم و ضریب نفوذ ۵/ ۱۴ درصد بیمه‌های زندگی نشان از این مهم دارد.

به گفته رئیس‌کل بیمه مرکزی، در این زمینه نیاز داریم تا با ارائه طرح‌های جدید بیمه‌ای و اطلاع‌رسانی تبلیغات مناسب، اهداف برنامه توسعه را محقق کنیم.

 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
SecImgSes
* نظر:
banker
نگاه بنکر
چهره های ماندگار