بنکر | Banker
یکشنبه 18 خرداد 1404
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

شگرد روانی بانک‌ ها برای جذب مشتری

14 مرداد 1399
در دیگه چه خبر ؟

به گزارش بنکر (Banker)، وقتی درباره تکنیک برچسب‌زنی صحبت می‌شود بسیاری تصور می‌کنند که باید ویژگی مثبتی را به فلان کالا یا خدمت نسبت داد: با استفاده از فلان محصول آرایشی، «جوان، زیبا و جذاب» بمانید. در واقع در برچسب‌زنی صحیح دقیقا به صورت عکس عمل می‌شود یعنی این مشتری است که برچسب می‌خورد. این تکنیک تا چه حد تاثیرگذار است؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با گسترش‌نیوز همراه باشید.

تاثیر اثبات‌شده

تحقیقات متعدد اثرگذاری برچسب زدن روی مشتری را نشان داده‌اند. روانشناسی پشت این تکنیک ساده است: افراد خوردن برچسب تعلق را دوست دارند. به عبارت دیگر عضویت در یک گروه واقعی یا مجازی برای بیشتر افراد خوشایند است. وقتی خود را عضو گروهی بدانید احتمال حضور و مشارکت در رویدادهای مرتبط با آن گروه به شدت افزایش می‌یابد. از این گرایش قوی در زمینه‌های مختلف (از تبلیغ یک کالا یا خدمت گرفته تا تشویق به رای دادن به یک نامزد انتخابات) استفاده می‌شود.

استفاده در سیاست و آموزش و پرورش

در جریان یکی از تحقیقاتی که برای سنجش تاثیر این تکنیک انجام شد سبک رای دادن ۱۳۳ فرد بزرگ‌سال انجام شد. ابتدا نظر شرکت‌کنندگان درباره کم و کیف حضور آنها در انتخابات قبلی پرسیده شد. در مرحله بعد، پژوهشگران به نیمی از شرکت‌کنندگان گفتند که احتمال حضور آنها در انتخابات بعدی زیاد است. این پیش‌بینی منطق خاصی نداشت. در واقع تیم پژوهشگران نیمی از افراد را بدون هیچ دلیل موجهی، «فعال سیاسی» نامیدند (برچسب زدند). نتیجه نشان داد که این حربه ساده واقعا اثرگذار است.

افرادی که برچسب خورده بودند (شما به لحاظ سیاسی فرد فعالی هستید!) ۱۵ درصد بیشتر از گروه دیگر در انتخابات آتی شرکت کردند. این در حالی است که دو گروه به صورت کاملا تصادفی انتخاب شده بودند و از نظر این متغیر (مشارکت سیاسی) تفاوت معناداری بین آنها وجود نداشت.

تاثیر تکنیک برچسب زنی در حوزه آموزش و پرورش هم اثبات شده است. در جریان یک مطالعه مشهور، آموزگاران به گروهی از دانش‌آموزان برچسب باهوش زدند. در واقع گروه انتخاب شده به لحاظ استانداردهای هوش، تفاوتی با دانش‌آموزان دیگر نداشتند اما همین برچسب ساده و ایجاد یک گروه ساختگی (باهوش‌های کلاس) باعث شد عملکرد تحصیلی آنها به مقدار معناداری افزایش دهد. کودکان برچسب خورده با سعی و پشتکار سعی می‌کنند خود را واقعا باهوش جلوه دهند.

شما مشتری ویژه هستید

انسان‌ها همه سعی خود را می‌کنند که انگاره ذهنی آنها با رفتارشان تناسب داشته باشند. چرا؟ چون هیچ کس دوست ندارد خود را دورو یا دمدمی‌مزاج جلوه دهد. بیشتر ما دوست داریم شخصیتی یکپارچه داشته باشیم. دقیقا به همین خاطر است که تکنیک پا لای دری و بسیاری از دیگر فنون قدرتمند اقناع هم موثر واقع می‌شوند. برای همین است که صاحبان کسب و کارهای مختلف مشتریان خود را گروه های مختلف طبقه‌بندی می‌کنند.

نظام بانکی به تجربه دریافته است که طبقه‌بندی مشتری به «عادی» و «ویژه» واقعا کارساز است. مشتری بانک زمانی برچسب ویژه را حفظ می‌کند که گردش مالی‌ او کمتر از مقدار تعیین نشده نباشد. مشتری ویژه واقعی اجازه نمی‌‌دهد مقدار سپرده‌اش از حد مشخصی کمتر شود! پیام تکنیک برچسب‌زنی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف ساده و روشن است: تا جایی که می‌توانید مشتریان را به گروه های مختلف تقسیم کنید. طبق فرضیه برچسب زنی انسان‌ها، متفاوت دیده شدن را دوست دارند. البته برچسب‌های استفاده شده باید حتی‌المقدور با واقعیت منطبق باشد. عدم انطباق برچسب‌های استفاده باعث سوءظن و بی‌اعتمادی تکنیک شده و نتیجه عکس به دنبال می‌آورد.

برچسب ها: آموزش و پرورشفعال سیاسیمشتری بانکمشتری ویژهنظام بانکی
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

ساعت کار
دیگه چه خبر ؟

تغییر ساعت مدارس و امتحانات از ۶ صبح / اطلاعیه جدید آموزش‌وپرورش صادر شد

23 اردیبهشت 1404
اقتصاد و بیمه

دریافت سریع وام مسکن توسط واسطه‌ها

29 دی 1403
اخبار روز

مشکلاتی که بانک ها با آن درگیرند

23 دی 1403

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

بانک کشاورزی ۹۲ساله شد

17 خرداد 1404

با نیک وام بانک ملت، هم وام بگیر هم جایزه ببر!

17 خرداد 1404

حضور بانک رفاه در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

17 خرداد 1404

تاثیر تغییر رئیس فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال

17 خرداد 1404

آخرین قیمت طلا شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴/کاهش تب طلا

17 خرداد 1404

آخرین قیمت دلار آزاد در بازار امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

17 خرداد 1404

شرایط جدید دریافت وام فوری بانک رسالت اعلام شد!

17 خرداد 1404
عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی

پیش‌بینی مهم همتی درباره دلار

17 خرداد 1404
نرخ سود بانکی

چرا نرخ سود بانکی پایین نمی‌آید؟ پاسخ اقتصاددانان

17 خرداد 1404
یورو

یورو جای دلار را می‌گیرد؟ دلار فعلاً بی‌رقیب است

17 خرداد 1404
بدهکار

بدهی‌های مشکوک‌الوصول بانک‌ها اعلام شد

17 خرداد 1404
بیمه مرکزی

ممنوعیت سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی در شرکت‌های بیمه

17 خرداد 1404

قیمت انواع سکه پارسیان امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

17 خرداد 1404

قیمت طلا،سکه و دلار امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

17 خرداد 1404
بازنشستگی

حقوق خرداد بازنشستگان کِی پرداخت می‌شود؟ تأخیر در حقوق!

17 خرداد 1404

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

بانک کشاورزی ۹۲ساله شد

17 خرداد 1404

با نیک وام بانک ملت، هم وام بگیر هم جایزه ببر!

17 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

  • تماس با ما
  • درباره ما

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد