مدیرعامل بانک سینا از رشد قابل توجه وصول مطالبات بانک سینا در شش ماهه اول سال 1402 به واسطه تلاش همکاران این بانک خبر داد.
به گزارش بنکر (Banker)، غلامرضا فتحعلی در همایش سراسری رؤسای دوایر حقوقی و وصول مطالبات این بانک با تأکید بر اینکه حوزه حقوقی در بانکها به عنوان یک رکن مهم به شمار میرود که تقویت آن اجتنابناپذیر است، تصریح کرد: با تلاش تمام همکاران حوزه حقوقی و وصول مطالبات و همچنین شعب و مناطق، حجم وصولیهای بانک در 6 ماهه نخست امسال به یکهزار و 993 میلیارد ریال رسیده که این رقم در طول سال گذشته دو هزار و 181 هزار میلیارد بوده است و جای تقدیر دارد.
وی نقش رؤسای دوایر حقوقی مناطق در جهت حفظ حقوق بانک را مهم و پراهمیت خواند و اظهار داشت: تقویت عملکرد حوزه حقوقی به منظور پیشگیری از تحمیل هزینههای مطالبات به بانک ضروری است.
مدیرعامل بانک سینا با بررسی موضوعات مختلف و مرتبط با حوزه حقوقی بر لزوم تعامل بهتر با مردم و کارشناسان حوزه قضایی تأکید کرد و گفت: پیگیریهای حقوقی بانک باید با ملاحظه شرایط و شخصیت حقیقی و حقوقی طرف مقابل انجام شود.
منابع بانک به 74 همت رسید
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت عملکرد بانک سینا در شاخصهای مالی و رشد منابع، بیان داشت: در پایان سال قبل، منابع بانک حدود 59 همت بوده و این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری به 74 همت رسیده که رشد 25 درصدی را نشان میدهد.
فتحعلی محور اصلی اقدامات بانک سینا را اجرای طرح عملیاتی سند راهبردی کسبوکار دانست و افزود: بر اساس اجرای این سند، دو راهبرد مهم «توسعه خطوط کسبوکار» و «توسعه بانکداری دیجیتال» در دستور کار قرار گرفته برای اجرای آن، باید به فرایند اصلاح «زیرساختها» و «بازارسازی» اهتمام بیشتری داشته باشیم.
مدیرعامل بانک سینا با اشاره به نقش موثر و پررنگ حوزه حقوقی و وصول مطالبات، در پیشبرد اهداف بانک در فرایند اجرای تدوین سند راهبردی کسبوکار، گفت: حوزه حقوقی باید با شناخت اهداف راهبردی، نقش خود را در جهت اجرای مطلوب این سند بهتر از قبل مدیریت کند.
وی همچنین به توانمندیهای بانک سینا در حوزه تنوع کسبوکار و بازاریابی اشاره کرد و گفت: در بخش توسعه کسبوکار، بانک سینا با در نظر گرفتن شرایط بازار بانکی، ارائه خدمات را از طریق خطوط چهارگانه «بانکداری شرکتی»، «بانکداری خرد»، «بانکداری تجاری» و «بانکداری اختصاصی» فراهم میکند و برای هر یک از این خطوط، محصولات مرتبط با سلیقه و ذائقه مشتریان به صورت منسجم و برنامهریزی شده ارائه میشود.
وی به دیگر ظرفیت موثر طرح راهبردی کسبوکار مبنی بر توسعه بانکداری دیجیتال و تغییر در ساختارهای گذشته آن اشاره کرد و گفت: بانک سینا توانسته است با تدوین نقشه راه و بهرهگیری از ظرفیتهای بانکداری نوین، و نیز بهکارگیری بانکداری پلتفرمی، بانکداری دیجیتال را به صورت سیستمی در فرایند عملیات بانکی خود پیاده کند.
فتحعلی تصریح کرد: توسعه خدمات غیرحضوری در راستای تحول بانکداری دیجیتال با رویکرد توسعه سرزمین هوشمند سینا، یکی دیگر از راهبردهای اصلی سند راهبردی کسبوکار در سه سال آینده بانک سینا است.