6 ماشین جدید از تویوتا به سامانه یکپارچه اضافه شدهاند که بهزودی راهی بازار میشوند.در ادامه خودروهای وارداتی جدید تویوتا را معرفی میکنیم.
به گزارش بنکر (Banker)، برخی از آنها حتی کاتالوگ رسمی دارند تا بتوان قضاوت بهتری نسبت به قوای محرکه و مجموعه امکانات رفاهی و ایمنیشان داشت.
فهرست خودروها
تویوتا کمری هیبرید
تویوتا راو ۴ هیبرید
تویوتا هایلندر هیبرید
تویوتا لوین توربو
تویوتا لوین هیبرید
تویوتا ونزا
تویوتا کمری هیبرید، سدان جذاب وارداتی برساوش
یکی از محصولات وارداتی جدید تویوتا که در سامانه یکپارچه دیده میشود، کمری هیبرید دیلاکس از برساوش است.
شهرت کمری در ایران نیاز به تعریف ندارد و آخرین بار مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ کمری هیبرید در تعداد محدود وارد کشور شده بودند.
حالا این کمری هیبرید جدید از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی برای تامین قوای محرکه خود بهره میبرد.
همچنین نیرو محرکه خود را بهواسطه یک گیربکس E-CVT با 10 سرعت به محور جلو ارسال میکند. مجموع خروجی پیشرانه هیبرید این سدان وارداتی ژاپنی به 215 اسب بخار میسد و حداکثر گشتاور تولیدی آن 221 نیوتن متر است.
این خودرو برای شتابگیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت هم به 8 ثانیه زمان نیاز دارد و 4.81 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف میکند.
ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم رصد باد تایر، رادار بین خطوط، هشدار خروج از خط و ایربگهای راننده، شاگرد و پردهای جلو و عقب برخی از ویژگیهای ایمنی Camry وارداتی هستند.
در واقع این محصول وارداتی از مجموعه امکانات کمکراننده اختصاصی تویوتا تحت عنوان Toyota Safety Sense برخوردار است.
از جمله امکانات رفاهی آن میتوان به نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی، صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، سیستم صوتی پریمیوم با 6 اسپیکر، تهویه خودکار با فیلتر هوا، صندلی چرمی، سقف پانورامیک برقی و نمایشگر هدآپ اشاره کرد.
تویوتا راو ۴ هیبرید
کراس اوور کامپکت محبوب راو ۴ هم جزو خودروهای وارداتی جدید تویوتا است که صنایع خودروسازی برساوش به ایران میآورد.
بر اساس کاتالوگ منتشر شده، این خودرو با به کار گیری کل سیستم هیبرید خود میتواند ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
سیستم هیبرید آن هم یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی را در بر میگیرد. اینجا یک گیربکس متغیر پیوسته یا همان سیویتی برای انتقال نیرو محرکه وارد عمل میشود و از قضا سیستم محرکه نسخه وارداتی، دو دیفرانسیل است.
مصرف سوخت ۱.۴۶ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۹.۱ ثانیهای از ۰ تا ۱۰۰ نکات لازم به ذکر دیگر درباره پیشرانه این خودرو هستند.
تویوتا RAV4 هیبرید برساوش قرار است با برخی از امکانات ایمنی و کمکراننده از جمله ترمز ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کروز کنترل، سیستم رصد باد تایر، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و ایربگهای راننده، شاگرد و پردهای جلو و عقب عرضه شود.
امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای این ماشین وارداتی هم شامل نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی، تهویه خودکار با فیلتر هوا، صندلیهای پارچهای با تنظیم دستی و سیستم صوتی پریمیوم با 6 اسپیکر میشوند.
تویوتا هایلندر هیبرید
برساوش کراس اوور سایز متوسط تویوتا هایلندر را هم بهصورت وارداتی روانه بازار کشور میکند؛ نمونهای بزرگتر از کراس اوور جمع و جور راو ۴ برای خانوادههای پرجمعیتتر.
سیستم هیبرید Highlander که شامل یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی میشود، روی هم رفته توانایی تولید قدرت 242 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر را دارد.
برای انتقال نیرو محرکه به محور جلو هم یک گیربکس E-CVT را به کار میگیرد. با چنین پیشرانهای، انتظار میرود این ماشین وارداتی بتواند 5.82 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف کند.
مجموعه امکانات ایمنی هایلندر وارداتی متشکل از ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی و ترمز پارک برقی است و به اینها باید ایربگهای راننده، شاگرد و پردهای جلو و عقب را هم اضافه کرد.
سیستم صوتی پریمیوم با ۶ اسپیکر، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی، تهویه خودکار سه ناحیهای و سانروف پانورامیک هم تعدادی از آپشن های رفاهی این شاسی بلند وارداتیاند.
تویوتا لوین توربو
تویوتا لوین (Levin) در اصل همان کرولای نامآشنا است که با تفاوتهایی ظاهری در چین تولید میشود. تویوتا با همکاری شریک چینی خود جی ای سی یا گک این سدان را در این کشور تولید میکند.
برساوش واردات هر دو نسخه بنزینی و هیبرید لوین را در دستور کار قرار داده است.
کاتالوگ نسخه بنزینی لوین نشان میدهد که این سدان به یک موتور بنزینی توربوشارژ با قدرت ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر مجهز است و یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته نیرو محرکه را راهی چرخهای جلو میکند. ضمن اینکه مصرف سوخت آن ۵.۹۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
لوین، یکی دیگر از خودروهای وارداتی جدید تویوتا با بعضی از امکانات ایمنی ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی ترمز، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری، کنترل کشش، رصد باد تایر و کنترل حرکت در سراشیبی به فروش میرسد.
حتی مجموعه ایربگهای این خودرو متنوع است و ایربگ راننده، زانو راننده، سرنشین جلو، ستونهای جلو، ستونهای کناری، پردهای و دو مرحلهای فرمان را در بر میگیرد. حتی سیستمهای کمکراننده Toyota Safety Sense در کاتالوگ لحاظ شده است.
نمایشگر مرکزی 9 اینچی، نمایشگر دیجیتال 4.2 اینچی پشت فرمان، سیستم صوتی با 4 اسپیکر و سانروف پانورامیک هم جزو آپشن های رفاهی لوین هستند.
لوین هیبرید، یکی دیگر از خودروهای وارداتی هیبرید تویوتا
نسخه هیبرید تویوتا لوین پیشرانهای متشکل از یک موتور بنزینی تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی دارد.
موتور بنزینی مذکور میتواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی قادر به تولید ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر است.
مجموع خروجی پیشرانه هیبرید به ۱۴۰ اسب بخار میرسد. یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته مسئولیت انتقال نیرو محرکه لوین هیبرید به محور جلو را بر عهده دارد. مصرف سوخت این ماشین وارداتی برساوش ۴.۰۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده میشود.
تویوتا Levin هیبرید از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت فاحشی با نسخه بنزینی ندارد. البته باید اشاره کرد که داخل کابین آن نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو و صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی به چشم میخورد.
همچنین نسخه هیبرید سیستم تهویه خودکار را پیش رو راننده میگذارد، در صورتی که سیستم تهویه نسخه بنزینی از نوع دستی است.
تویوتا ونزا
در این بین، معین خودرو علاوه بر نسخههای ۱.۲ لیتری و ۱.۵ لیتری تویوتا کرولا، کراس اوور سایز متوسط ونزا (Venza) را وارد ایران میکند. تویوتا خط تولید این خودرو را هم با همکاری جی ای سی در چین تاسیس کرده است.
در زمان نگارش این مطلب هنوز کاتالوگ رسمی ونزا در سامانه یکپارچه فروش بارگذاری نشده است. با این حال، جای اشاره دارد که این اس یو وی ژاپنی داخل چین در دو نسخه بنزینی و هیبرید عرضه میشود.
نسخه بنزینی یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلنر خطی زیر کاپوت خود دارد و نسخه هیبرید برای تامین قوای محرکه خود متکی به یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بههمراه یک موتور الکتریکی است.
میثم جون وظیفه شونه همه مشخصات وضعیت ماشین ومبلی گمرکی را علاوه باقیمت ماشین اعلام وشفاف بگن
خدا کنه!
مضحکه الان ۱۲ یا ۱۳ ماه از ثبت نام میگذره و از این ۳۴ هزار تا ماشین چند صدتا رو تحویل دادن !! و واقعا بسیاری از مردم براحتی گول میخورن و متوجه نبودن ماشینی در کار نیست و صرفا برای اینکه پولهای مردم رو بلوکه کنن تا سمت دلار و سکه نره این نقشه رو کشیدن و مضحکه الان دوباره برای اینکه وضعیت بازار ارز بحرانی شده دوباره پیامک حساب وکالتی میاد تا بقیه پول ملت رو هم بلوکه کنن و گند بزنن به دارایی ملت و البته فکر کنم دیگه جز تعداد اندکی کسی گول نخوره
ساقی ساقی ای ساقی
جمع کنید این بازی رو هرساله شب روز سال نو و مخصوصا انتخابات و مراسم خاصی داشته باشن این همه حاتم بخشی
این خودروها برای همان یا ثروتمندان بی درد رانت خوار است . اونقدر حتی خودروهای بی کیفیت داخلی رو هم گران کردید که اونم از دسترس مردم طبقه متوسط و عادی جامعه خارج شد .
اینها همه تبلیغات انتخاباتیه ، وقتی هر نوع عملکردی هیچ تاثیری تو معیشت مردم نداره ، باید برای دلگرم کردن دست به دامان برند تویوتا بشوند ، مگه میشه این همه چینی وارد کنی بعد تویوتا به میدان بیاد
لطفا حدودقیمتها رو بزنید.
سلام
هیچ تحولی در بازار خودروهای هیبریدی و برقی نخواهد افتاد ،به دو دلیل منطقی و ثابت شده در کشورمان
۱.هیچ تحولی هنوز در تحول خودروهای CNG در ایران نیافتاده است تا بماند…….
۲.هیچ تضمینی را وزارت نیرو برای برق شهری کشور هنوز ندادند که همیشه مشکل ش وجود دارد ،تا بخواهد برق خودروهای هیبریدی برای جایگاه شارژ برقی و خودروهای تمام برقی تضمینی کند ،پس تحول بی تحول
برق شهری کشور را تامین و تضمین کنند ،برق شارژ خودرو پیش کش….
کاش خون به دل مردم نمیکردند!
مردم دیگه پول بنزین برای پراید ندارند ، چطور میتونن چنین ماشینهایی بخرند ؟
دزد بازاره!
جمع کنید بسه دیگه گرون فروشی بسه دیگه رباخواری بسه دیگه دیدن بدبختی و درد و فقر مردم و نداری شماها لذت میبرید از، نداری مردم . . . دروغ میگن ایرانیا همشون دارن بدبخت میشن …. سفره مردم داره هر سال خالی تر میشه فقط دارن عابروداری میکنن دلم برای دهه ۶۰ ها میسوزه واقعا تا کی میخوایم انقدر بی رحم باشیم…. مردم ظله شدن خسته شدن
ساقی ات رو عوض کن باو، کدوم تویوتا به سامانه اضافه شده ؟؟؟؟