به گزارش بنکر (Banker)، مهران محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی درخصوص اجرای ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان با اشاره به اقداماتی که از سوی بانک مرکزی انجام شده است، گفت: تمام اطلاعات اعم از اطلاعات درگاه پرداخت اینترنتی و اطلاعات دستگاههای کارتخوان طی چند مرحله برای سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.
وی ادامه داد: کلیه مودیان فعلی و همچنین افرادی که کارتخوان یا درگاه پرداخت اینترنتی دارند موظف بودند به درگاه سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند که پس از ورود به این سامانه سه حالت برای افراد وجود داشت.
محرمیان تصریح کرد: حالت نخست شامل افرادی که تاکنون پرونده نداشتهاند میشد که طبیعتا برایشان پرونده شکل گرفت و میتوانستند فهرست دستگاههای کارتخوان خود را مشاهده کنند.
حالت دوم حالتی بود که افراد میتوانستند برخی از دستگاههای کارتخوان و همچنین درگاه پرداخت اینترنتی را به پرونده مالیاتی خود متصل کنند. حالت سوم برای افرادی بود که به هر دلیلی نمیخواستند از ابزارهای پذیرش یعنی دستگاههای کارتخوان یا درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنند و انصراف میدهند که طبیعتا در مرحله بعدی تقاضای قطع آن را دادند.
وی با تاکید بر پایان مهلت ثبتنام در سامانه مودیان اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در اسرعوقت اطلاعات را برای ما ارسال خواهد کرد و ما نیز در بانک مرکزی بلافاصله بعد از بررسی کوتاه، فرآیند قطع کردن مواردی که در سامانه ثبت نشده است یا انصراف دادهاند را شروع خواهیم کرد.