آخر بانکداری به کجا می‌رود؟
یک سال پیش، وقتى در جلسه اى در بانک مرکزى و در حضور دکتر سیف و اعضای هیأت عامل بانک مرکزى، سامانه پیام رسان «بله» و سرویس هاى بانکى آن ، توسط مهندسان جوان شرکت سداد و همکاران بخش IT بانک ملى ایران معرفی و نمایش داده شد، به ناگاه یکى از مقامات حاضر در جلسه، پرسشى عمیق و فکورانه مطرح کرد که از شنیدنش جا خوردم! ایشان رو به سوى معاون وقت فناورى بانک مرکزى و همکارانش کرد و پرسید: «با این حساب (اشاره به نمایش خدمات بانکى پیام رسان «بله») آخر بانکدارى به کجا خواهد رفت؟
در پاسخ، دکتر حکیمى که هنوز آن موقع معاون فناورى بانک مرکزی نشده بود، مطلب آینده نگرانه اى را گفت که بیشتر شگفت زده شده و جا خوردم!
وی گفت: آخر بانکدارى همین است! از این به بعد بانکدارى در شبکه هاى مجازى خود را نشان خواهد داد، بانک ملى ایران هم با پشتیبانى و معرفى این پیام رسان بانکى، یک سال و نیم تا دو سال از دیگر بانک هاى کشورمان جلو است!
اکنون کمى بیش از یک سال از آن جلسه گذشته و پیام رسان «بله» که در مرحله بلوغ و تکامل به سر مى برد، رتبه برتر جشنواره دکتر نوربخش را از آن خود کرده است، در حالى که بانک هاى پرشمارى به آن پیوسته‌اند و در جهت ارائه خدمات بانکى به مشتریانشان از آن بهره مى برند.
تصور کنید در حال چت و گفت‌و‌گو با مخاطب هستید و بر اساس نیاز و بدون خروج از برنامه، کارهاى بانکى خود را هم انجام مى دهید، بى آنکه کارمزد و هزینه اى هم پرداخت کنید، از طریق کارت به کارت پول انتقال مى دهید یا درخواست پول مى کنید و در یک آن واریز مى شود، شارژ مى خرید، جریمه خودرو پرداخت مى کنید، عوارض خروج از کشور پرداخت مى کنید، قبض موبایل‌تان را پرداخت مى کنید و... حس و لذتى که به شما دست مى دهد وصف‌ناپذیر است.
پیام رسان «بله» که از پلتفرم بسیار قوى و پیشرفته (مشابه تلگرام) برخوردار است، قصد و بناى هیچ رقابتى با پیام رسان هاى داخلى و خارجى را ندارد و صرفاً بر بستر خدمات بانکى پایه گذارى شده و به هموطنانمان خدمات رسانى مى کند.
«بله» در حال رشد است و روز به روز بر کیفیت و تعداد خدمات آن بویژه خدمات بانکى‌اش افزوده مى شود.
فرصتى است تا هموطنانمان در کنار چت و گفت‌و‌گو، کارهاى بانکى و مالى خود را انجام دهند، کسب و کار خود را مدیریت کنند و رونق بخشند.