استفاده از مفاهیم بیمه در تبلیغات

۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۵/۱۲کد خبر: ۲۵۳۱۵۰
یکی از راهکارها برای درونی شدن فرهنگ بیمه در لایه‌های مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخص‌ها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم همخوانی داشته باشد.

به گزارش بنکر (Banker)، کمپین تبلیغاتی جدید بیمه معلم با مضامینی چون «من بیم دارم»، «من بیمه دارم» آغاز به‌کار کرد، رویکردی که تلاش کرده در مسیر ایجاد ارتباط بین مفهوم «بیم» و «بیمه» حرکت کند و مخاطب را با این مفاهیم در گیر کند، درگیری که در نهایت به آگاهی مخاطب نسبت به یکی از مفاهیم اصلی بیمه ختم می‌شود و این آگاهی به درونی‌سازی مفهوم بیمه در مردم کمک می‌کند.
آنچه که مسلم است ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه تنها زمانی ممکن خواهد شد که مفاهیم بیمه به لایه‌های درونی جامعه نفوذ کند و اینجاست که این نفوذ می‌تواند به درونی شدن فرهنگ بیمه در میان اقشار مختلف اجتماع بینجامد. یکی از راهکارها برای درونی شدن فرهنگ بیمه در لایه‌های مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخص‌ها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم همخوانی داشته باشد. رجوع به کتب بیمه‌ای نشان می‌دهد، بسیاری صاحب‌نظران معتقدند بیمه از کلمه بیم به معنای ترس اخذ شده است و چنین استدلال می‌کنند که چون اولین بار روس‌ها از ایران امتیاز بیمه گرفتند و بعدها نیز دو شرکت بیمه روسی به نام قفقاز مرکوری و نادژدا در ایران مشغول فعالیت بیمه‌ای شدند در این راستا کلمه بیمه از معنای لغت استرخوانی که ضدبیم و ترس است، اخذ شده است.

این مفاهیم نشان می‌دهد انسان‌ها تلاش می‌کرده‌اند همواره برای غلبه بر ترس‌های خود راهکارهایی را پیاده‌سازی کنند و یکی از راه‌هایی که نشان‌دهنده هوشمندی انسان‌ها بر پوشش خطر می‌باشد، بیمه است. بیمه‌ای که با مدد بهره‌گیری از خصوصیت تعاون و همدلی انسان‌ها بر پایه توزیع ریسک شکل گرفته است. در این راستا بیمه معلم با اعتقاد به اینکه ترویج و ارتقای فرهنگ بیمه با درونی شدن مفاهیم بیمه در لایه‌های مختلف اجتماع بشری امکان‌پذیر است، تلاش کرده تا در اجرای کمپین تبلیغاتی جدید خود از مفاهیمی ملموس مانند بیم و ترس بهره بگیرد و به مخاطب اقناع کند که صنعت بیمه برای ترس‌ها و خطرهای اطراف شما راهکارهای مطلوبی دارد و در نهایت با پوشش ترس‌ها و خطر‌ها قادر است آرامش خاطر را به ارمغان بیاورد.

گفتنی است، شرکت بیمه معلم در این تبلیغات تلاش کرده تا صرفا بر تبلیغ محصولات خود توجه نکرده بلکه با دست گذاشتن بر مفهوم درونی بیمه به ترویج فرهنگ بیمه در جامعه کمک کند. از سوی دیگر هدف کمپین تبلیغاتی بیمه معلم این است که به مخاطب امنیت و آرامش خاطر هدیه دهد؛ چراکه با افزایش فشار‌ها و آسیب‌های اجتماعی، مردم به‌دنبال مامن و تکیه‌گاهی هستند. در این راستا این تبلیغات تلاش کرده تا بار خاطر مردم را بکاهد و یار خاطری برای آنها باشد. به همین دلیل وجود بیمه‌ای مطمئن و کامل همچون بیمه‌ معلم می‌تواند تسکین و مرهمی باشد تا قسمتی از دغدغه و «بیم» مردم را کاهش دهد. از طرفی بیمه معلم از آنجا که معتقد است، نیازسنجی و ارزیابی بازار هدف در ارائه طرح‌های تبلیغاتی حائز اهمیت است، با واکاوی آماری مخاطبان طی طرح‌های تحقیقاتی تلاش کرده که خواسته‌ها و دغدغه‌های گروه هدف را ارزیابی کند و براساس آن به طراحی تبلیغات مبادرت ورزد.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

آخرین فرصت بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم مالیاتی

فقط ۲۴ درصد کارت‌های بانکی فعالند

اعتماد مشتریان،سپرده های بانک سینا را زیاد کرد

بررسی ضریب خسارت ۱۵ شرکت بیمه‌

رشد ۴۳ درصدی سودآوری بیمه پارسیان

آمادگی بانک‌ها برای تبدیل ریال به پارسه

بانک شهر برای کودکان حساب باز می کند

آخرین نرخ طلا و سکه و بازار های مالی

دانشجویان نیازمند وام به بانک صادرات بروند

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا از قیمت طلا

تبلیغ ایجاد درگاه فیشینگ بانکی در تلگرام

بانک رفاه: بانک پزشکان ایرانیم

بانک سپه واحدهای تولیدی را هدف گرفت

هر طرح این بانک فقط دو شغل ایجاد کرد!

عطش خرید طلا ادامه دارد

نتیجه همه پیش بینی ها: طلا گران می شود

وصول ۹۹۸هزار فقره چک رمزدار در کشور

۹۱ سال مسئولیت اجتماعی بانک ملی

رونمایی بانک صادرات از طرح «سپهر دانش»

اخاذی از مردم با وعده بیمه ۱۰۰درصدی

۲۴۰ میلیون کارت بانکی بدون استفاده !

ارتباط تلفنی مدیران ارشد بانک ملی با مردم

طرح سپرده های ادغامی ها متفاوت است

۵ بانک وابسته بودن خود را اعلام کردند

۱۰ روز حساس برای سپرده های یکساله

۱۰ بانک قدیمی فعال جهان کدامند؟

کاهش تورم نقطه به نقطه با شیب تند

مشروح گفت‌وگوی رئیس کل بانک مرکزی با NBC

احتمالا مجلس به حذف ۴صفر رأی نمی‌دهد

نرخ تورم ۴۲.۲ درصد شد