تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۲/۱۵کد خبر: 248078
یک مقام مسئول در نظام بانکی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانکهای کشور برای بررسی وضعیت نوین‌سازی نظام بانکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال است.

به گزارش بنکر (Banker)، عبدالمجید پورسعید امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ در جشنواره همراه بانک و پایانه‌های فروشگاهی گفت: بانکداری در ایران لاجرم باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کند، به این معنا که اگر خود را با تحولات این روزهای صنعت بانکداری در دنیا همگام نکنیم، در تحولات نظام بانکی نیز کند عمل خواهیم کرد؛ این در حالی است که به عنوان یک رویکرد برای ایجاد تحول در عرصه بانکداری، از دو سال و نیم قبل دست به کار شده‌ایم و در این راستا تلاش کرده‌ایم.

وی افزود: بانک‌های دیگر هم در این عرصه وارد شده و وقتی که این رویکرد همگانی شود، قطعات موفقیت این عرصه و حرکت نظام بانکداری ایران به سمت بانکداری دیجیتال تندتر خواهد شد.
این مقام مسئول در نظام بانکی از ارسال تیمی از وزارت اقتصاد به بانک‌های کشور برای بررسی وضعیت نوین سازی نظام بانکی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در حال تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال است و از بانک‌ها درخواست کرده تا نقشه راه خود را برای این گذار از بانکداری سنتی به دیجیتال اعلام کنند تا در نهایت نقشه راهی تصویب شود که برای همه بانک‌ها و نظام بانکی کشور جای اجرا داشته با شد.
وی اظهار داشت: از دو سال و نیم قبل حرکت به سمت بانکداری دیجیتال شروع شده و اکنون هم مطابق برنامه پیش می‌رویم و امیدواریم مردم هم از این موضوع بهره مند شوند. البته ما در حال گذار از این عرصه هستیم و اگرچه ممکن است که کار کند پیش رود، اما به هر حال تحولات خیلی سریع اتفاق می‌افتد.
پورسعید یادآور شد: یکسال طول کشید تا چند دستگاه پوز بانکی را به هزار دستگاه پوز بانکی در فروشگاه‌های تبدیل کنیم؛ در حالی که نصب ۵ میلیون دستگاه کارتخوان بسیار سریع رخ داد و این نشان می‌دهد که سیر تحول بانکداری دیجیتال سرعت گرفته و ما نیز ظرف دو تا سه سال آینده این روند را تکمیل خواهیم کرد؛ اگرچه حرکت به روز ادامه خواهد داشت.
به نوشته مهر، مدیرعامل بانک ایران زمین، همچنین با بیان اینکه توصیه نصب دستگاه‌های کارتخوان این بانک و برگزاری قرعه کشی میان دارندگان آن، راهی برای گسترش استفاده از نظام‌های بانکداری دیجیتال است، گفت: اگر مشتریان از خدمات بانکی راضی باشند به طور قطع استفاده از یک بانک را به دیگران هم معرفی می‌کنند؛ بنابراین تلاش ما این است که کیفیت خود را افزایش داده تا مردم این تفاوت کیفیت در خدمات نظام بانکی را شاهد باشند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

تورم همچنان می تازد

آنها «نیما» را دورمی زنند

ارزیابی مدیریت نرخ ارز بانک مرکزی

طلای ایران با بازار جهانی حرکت نکرد

ورود به تراکنش‌های بانکی خریداران سکه

برقراری ثبات و آرامش نسبی در بازار طلا

«پلنت» و «IaaS» بیمه را متحول می‌کنند

اونس طلا، سکه را مدد نکرد

هفتمین نشست همتی با اقتصاددانان

عوامل پرواز طلا شناسایی شد

درآمدی ۳۰میلیاردی به نفع مردم

بفرمایید وام ٣‌میلیون تومانی بدون سود و ضامن

"سالاری "مدیرعامل تأمین اجتماعی شد

شرایط تعویض وثیقه وام مسکن

شغل: مالک عابربانک!

عملکرد سامانه‌های حاکمیتی بانک مرکزی

در محل اقامت خود کد بورسی بگیرید

جشنواره قرض الحسنه بانک سینا برگزار می شود

صندوق امانات بانک صادرات، مطمئن است

برندگان کاهش ارزش پول ملی

ابلاغ دستورالعمل مالیاتی خریداران سکه

اعلام نرخ حق الوکاله بانک پارسیان در سال ۹۸

وزیر اقتصاد: برای رهن مستاجران وام خواهیم داد

امضای تفاهم‌نامه باشگاه مشتریان بانک سپه با کارگزاری بانک

در بانکداری باز رقابت تجربه مشتری است

داد و ستد ارزی بانک ها زیر ذره بین

سهم ۵ درصدی اسکناس در معاملات ارزی

خشکاندن ریشه دارایی‌های غیرمولد بانک‌ها

بذل و بخشش ۳۳۰ سکه توسط ولایتی

حقوق و مزایای لاکچری از جیب مردم!