عقب‌ماندگی خدمات الکترونیکی بانک‌ها

۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۸/۱۳کد خبر: 237367
قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: در مقایسه با دنیای امروز، بانک‌های ایران، همچنان از بانکداری الکترونیک ارائه شده در دنیا عقب‌تر هستند. خدماتی چون افتتاح حساب، ارائه تسهیلات و ضمانت‌نامه، انجام تراکنش‌های بین بانکی نظیر ساتنا و پایا (RTGS)، مواردی هستند که همچنان در بسیاری از بانک‌های ایرانی به‌صورت خدمات الکترونیک ارائه نمی‌شود، حال آنکه این چنین خدماتی در دنیای بانکداری الکترونیک مربوط به حداقل ۱۰ سال گذشته است.

به گزارش بنکر (Banker)، محمدرضا مروجی با تاکید بر اینکه مفهوم بانکداری الکترونیک در کشورمان، اغلب حول محور ابزارهای بانکداری الکترونیک (مانند خودپردازهای نقد و غیر‌نقد، کیوسک‌ها و...) حرکت کرده و اخیرا روی ارائه تنوع خدمات و مسائل روز دنیا ورود کرده است، افزود: این در حالی است که رکن اصلی بانکداری الکترونیک در جهان امروز تنوع خدمات و سهولت انجام انواع خدمات پولی بدون حضور فیزیکی شخص است. وی تصریح کرد: در چند سال اخیر، با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها این موضوع به مراتب برجسته‌تر شد و حال شاهد تنوع ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ایران هستیم. وی ادامه داد: با شروع گروه‌های استارت‌آپی، توسعه خدمات موبایلی و اپلیکیشن‌های واسط رو به بهبودی و ارتقای کیفیت هستند. مروجی با تاکید بر اینکه برخی از اهم برنامه‌های بانکداری الکترونیک موسسه اعتباری ملل شامل اینترنت بانک، همراه بانک و خودپرداز نقد است اظهار کرد: در زمینه اینترنت بانک خدماتی شامل افتتاح حساب کوتاه‌مدت و مدیریت چک؛ در همراه بانک نیز مدیریت چک و در خودپرداز نقد نیز ارائه خدمات چاپ کارت‌های نقدی، ارائه خدمات چاپ کارت‌های هدیه، ارائه خدمات چاپ کارت‌های اعتباری و نیکوکاری است. وی تصریح کرد: راه‌اندازی کیوسک و هم بانک و خدمات USSD نیز از دیگر خدمات است. قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: ابزارهای بانکداری الکترونیک در این موسسه شامل همراه بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک، خودپرداز نقد، خودپرداز غیر‌نقد و کیوسک است. وی ادامه داد: خدمات بانکداری الکترونیک موسسه نیز شامل برداشت وجه، مانده‌گیری، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پرداخت تسهیلات، پرداخت قبض، خرید شارژ، نیکوکاری، خرید فروشگاهی (POS)، خرید اینترنتی (IPG)،  ساتنا، پایا، خدمات بدون کارت (در خودپردازهای نقد) و امنیت خدمات است. وی با بیان اینکه سوییچ پرداخت و اینترنت بانک موسسه اعتباری ملل دارای تاییدیه بین‌المللی امنیتی است، افزود: ارتباط با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و ارتباط با اپلیکیشن‌های «بله»، «تاپ»،  «آپ» و «روبیکا» نیز از دیگر مزایای بانکداری الکترونیک موسسه اعتباری ملل است. وی به دنیای اقتصاد گفت: بانکداری الکترونیک (E-Banking) که در دنیا با نام دیگر EFT نیز شناخته می‌شود عبارت است از استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اینترنت برای  انتقال سرمایه از هر مبدا به هر مقصد به‌صورت شبانه‌روزی  و در طول هفته  بدون حضور فیزیکی در نمایندگی‌های موسسات مالی.  وی تاکید کرد: این مهم شامل مباحثی است که دسترس‌پذیری ابزارهای بانکداری الکترونیک، امنیت ابزارهای بانکداری الکترونیک، کارمزد ارائه خدمات، تنوع در ارائه خدمات، بانکداری اجتماعی و بانکداری باز از جمله آنهاست.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

افت ارزش دلار قیمت طلا را افزایش داد

قدرت وام مسکن کاهش یافت

چند نرخی بودن ارز آسیب‌زا است

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

بانک ملی و استاندار آذربایجان غربی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

حساب های فاقد اطلاعات کامل در بانک ملی مسدود شد

اتصال کارت سوخت به کارت‌های بانکی

بازنگری در سقف و مدت بازپرداخت وام مسکن آغاز شد

طراحی بسته ضدتحریم بانکی

چشم انداز قیمت طلا از دیدگاه اینوستینگ

سرعت‌گیر تورم در ابتدای پاییز

نماهنگ«آوای ایران» تمبر نشان شد

سفر مدیر عامل بانک ملی به ارومیه

بات های جدید بله و ملی بازار برای توسعه کسب وکار در راهند!

نشست تلفنی مدیران بانک رفاه با مشتریان

گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه در سال ۹۷

۲۴ارز در بازار بین بانکی گران شد

بیت‌کوین به زیر ۵۰۰۰ دلار سقوط کرد

وعده جدید برای بازار ارز

رونمایی «آوای ایران» با حمایت بانک صادرات

انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی به کجا رسید؟

عرضه یورو در صرافی‌های بانکی متوقف شد

جزییات جلسه مدیران بانک‌ها با رئیس مجلس

محور اصلی مجله بانک ملی ایران

نوزدهمین مدرسه "مهر نوین" افتتاح شد

ارائه کارت خرید کالا در موسسه ملل

ضرر اقتصاد با کاهش نرخ سود

تورم تولیدکننده ۳۰.۱ درصد شد

ترمز دلار کشیده شد

تشریح اقدامات بانک سپه در استان کرمانشاه

اخبار پربازدید