افزایش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه

بیمه ایران صدرنشین شکایات بیمه ای

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۲کد خبر: 237346
تعداد شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه نخست امسال به ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت رسید.

به گزارش بنکر (Banker)،براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با ۴۱۴ شکایت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است که با توجه به سهم حدود ۳۰ درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.
این تعداد شکایت ۱۸.۰۱ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن ۲۳ روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، ۱۵۵ شکایت وارد و ۲۵۱ شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به ۸ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.
بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با ۱۸۲ شکایت (۹.۱۴ درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، ۷۱ شکایت وارد و ۸۰ شکایت دیگر ناوارد بوده است.
همچنین تاکنون به ۳۱ شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز ۱۴ روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.
بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه ۱۷۰ شکایت از این شرکت (۷.۳۹ درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت ۶۶ شکایت وارد و ۸۴ شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات ۱۹ روز بوده است.
اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها ۸ شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و ۲ شکایت ناوارد بوده و هنوز به ۵ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات ۴۷ روز اعلام شده است.
به نوشته صداوسیما، همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد ۱۱ شکایت بوده که از این تعداد ۲ شکایت وارد و ۳ شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف ۴ روز به شکایات رسیدگی کرده است.
البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی ۶۲ روز، بیمه آرمان ۶۰ روز و بیمه میهن ۵۹ روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف ۳ روز، بیمه تجارت نو ظرف ۴ روز و بیمه آسماری ظرف ۵ روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت ۲۳ روز بوده است.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

قیمت طلا و سکه غیر قابل پیش‌بینی شد

پیش بینی آینده درخشان برای بانک کشاورزی

قدردانی سازمان پدافند از بانک رفاه

نقدینگی از مرز یک‌هزار و ۶۹۳ هزار میلیارد تومان گذشت

بانک رفاه حامی سمینار جراحان قلب و ریه شد

نقش کلیدی پژوهش در پیشبرد اهداف بانک کشاورزی

ارزش تراکنش‌ها ۴۰۳ هزارمیلیارد افت کرد

جزئیات پرداخت ارز دانشجویی اعلام شد

اعلام نرخ مواد خوراکی توسط بانک مرکزی

ارائه خدمات بانکی به نابینایان

صراف‌ها مشتری ندارند!

برگزاری جشنواره فرشته ها در بانک رفاه

بلوکه حساب بانکی مردم؟! امکان ندارد

پل عبور از ناترازی بانکی

خوش بینی به روند قیمت فلزات گرانبها

شفاف سازی مالی بانک صادرات

تلاش بانک‌های خصوصی در رعایت نرخ سود مصوب

جزییات مصوبه جدید نحوه تسویه وام‌های بانکی

پرداخت وجه سوخت با تبدیل "نوین کارت" به کارت سوخت

تحویل ٨٠ باب منزل مسکونی ساخته شده توسط خیرین بانک صادرات

آخرین وضعیت راه‌اندازی بورس ارز

مبادلات بانکی ایران و چین در پیچ و خم

ابلاغ موارد تکمیلی دستورالعمل خریدو فروش ارز

استقلال بانک مرکزی هدف اصلاح قانون

دخالت بانک مرکزی باعث کاهش نرخ ارز شد

پیش بینی"ای بی ان" درباره قیمت نقره

اختلاف نظر تحلیلگران درباره روند قیمت طلا

دولت از خریداران سکه، طلا و ارز مالیات بگیرد

شکست مقاومت بازار سکه

تماس‌ با عنوان قرعه کشی و درخواست اطلاعات بانکی کلاهبرداری است