افزایش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه

بیمه ایران صدرنشین شکایات بیمه ای

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۲کد خبر: 237346
تعداد شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه نخست امسال به ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت رسید.

به گزارش بنکر (Banker)،براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با ۴۱۴ شکایت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است که با توجه به سهم حدود ۳۰ درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.
این تعداد شکایت ۱۸.۰۱ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن ۲۳ روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، ۱۵۵ شکایت وارد و ۲۵۱ شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به ۸ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.
بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با ۱۸۲ شکایت (۹.۱۴ درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، ۷۱ شکایت وارد و ۸۰ شکایت دیگر ناوارد بوده است.
همچنین تاکنون به ۳۱ شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز ۱۴ روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.
بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه ۱۷۰ شکایت از این شرکت (۷.۳۹ درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت ۶۶ شکایت وارد و ۸۴ شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات ۱۹ روز بوده است.
اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها ۸ شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و ۲ شکایت ناوارد بوده و هنوز به ۵ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات ۴۷ روز اعلام شده است.
به نوشته صداوسیما، همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد ۱۱ شکایت بوده که از این تعداد ۲ شکایت وارد و ۳ شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف ۴ روز به شکایات رسیدگی کرده است.
البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی ۶۲ روز، بیمه آرمان ۶۰ روز و بیمه میهن ۵۹ روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف ۳ روز، بیمه تجارت نو ظرف ۴ روز و بیمه آسماری ظرف ۵ روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت ۲۳ روز بوده است.




» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

هشدارهای مالیاتی به خریداران ارز

هشدار فرانسه نسبت به فروپاشی یورو

تخفیف ۲.۵ درصد بیمه ثالث مغایر با بازار؟

هشدار تحلیلگران به کاهش قیمت طلا

دلار ۱۴٫۴۳۰ / سکه ۴٫۸۱۹٫۰۰۰

برنامه سامانتل برای ارتقا کیفیت خدمات

بحران صنعت بیمه و امید عبور از آن!

۳۰۰ هزار سهامدار سهام‌شان را فروختند

تعیین تکلیف شعب تعطیل و ادغامی بانک‌ها

صورت‌های مالی بانک ایران زمین منتشر شد

جزئیات قرارداد بیمه ملت با بانک رفاه

بیمه رازی زیان ده شد

«بله»، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری شد

بهای دلار و سکه صعودی شد

بانک سامان به کارکنان سازمان‌ها وام می دهد

خیز دوباره بیت‌کوین برای ۸ هزار دلاری

ایجاد پروفایل ارزی برای هر ایرانی

ارزش لیر ترکیه بازهم کاهش یافت

تمدید مهلت خرید سهام بانک مهر اقتصاد

دلار از یورو و پوند جلو زد

طلا امروز ارزان شد

وام کم‌بهره نصیب چه کسانی می‌شود؟

فروش بیمه به چه قیمتی!

شوک ارزی و قیمت‌گذاری کالا در دهه ۹۰

تکرار تجربه موفق «قلک پس انداز»

نقدی بر یک مقاله نشریه "بانک مرکزی"

خلق روزانه ۸۵۷ میلیارد تومان نقدینگی

۵ عامل بازگشت قیمت دلار

تغییر مسیر دلار در روز آخر

پیشتاز همه بازارها