افزایش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه

بیمه ایران صدرنشین شکایات بیمه ای

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۲کد خبر: 237346
تعداد شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه نخست امسال به ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت رسید.

به گزارش بنکر (Banker)،براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با ۴۱۴ شکایت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است که با توجه به سهم حدود ۳۰ درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.
این تعداد شکایت ۱۸.۰۱ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن ۲۳ روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، ۱۵۵ شکایت وارد و ۲۵۱ شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به ۸ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.
بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با ۱۸۲ شکایت (۹.۱۴ درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، ۷۱ شکایت وارد و ۸۰ شکایت دیگر ناوارد بوده است.
همچنین تاکنون به ۳۱ شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز ۱۴ روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.
بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه ۱۷۰ شکایت از این شرکت (۷.۳۹ درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت ۶۶ شکایت وارد و ۸۴ شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات ۱۹ روز بوده است.
اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها ۸ شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و ۲ شکایت ناوارد بوده و هنوز به ۵ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات ۴۷ روز اعلام شده است.
به نوشته صداوسیما، همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد ۱۱ شکایت بوده که از این تعداد ۲ شکایت وارد و ۳ شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف ۴ روز به شکایات رسیدگی کرده است.
البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی ۶۲ روز، بیمه آرمان ۶۰ روز و بیمه میهن ۵۹ روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف ۳ روز، بیمه تجارت نو ظرف ۴ روز و بیمه آسماری ظرف ۵ روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت ۲۳ روز بوده است.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

افزایش تراکنش‌های اینترنتی بانک صادرات

چهار عامل افزایش ۷ درصدی قیمت سکه

احتمال تغییر سود سپرده‌های ماه‌شمار

قیمت دلار به۱۱۵۴۰تومان رسید

طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود ؟؟

زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان

رقم احتمالی عیدی کارمندان؛۹۳۲ هزار تومان

بانک کارگشایی ۳۶۰۸میلیارد ریال وام داد

راه‌اندازی کانال مالی ایران و سوئیس

وام ۸۰ هزار میلیاردی یک ابربدهکار به دولتی‌ها

توضیحاتی درباره قطع اینترنت و الزام انتقال سرور

کاهش شتاب رشد قیمت مسکن

افزایش سرمایه بانک‌ها کلید خورد

افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه در دستورکار

روسیه پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان

تاکید برخی بانکها بر پرداخت سود ۲۰درصدی

افتتاح حساب ۱۸ درصدی در یکی از بانک ها

بی اطلاعی مشتریان از نحوه سود ماه شمار

صعود دلار متوقف شد

سرقت ناموفق از بانک+عکس

ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت

برنامه بانک مرکزی برای صنعت پرداخت

راه نجات مسکن از رکود

حذف ۲ صفر

حال ناخوش اقتصاد جهان

سقوط تورم ماهانه مسکن

نوآوری موسسه ملل در بانکداری الکترونیک

سپرده‌های بانک سپه از یک هزار هزار میلیارد ریال عبور کرد

اهدا جایزه ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی وین کارت

اهدا جایزه برنده جشنواره رونمایی "سامانیوم"