بیمه‌های عمر جایگاه مناسبی در ایران ندارد

۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۶/۲۴کد خبر: 232919
احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان در نشست پنل جمع‌بندی توصیه‌های سیاستی سمینار توسعه بیمه‌های زندگی گزارش خود را پیرامون پنل محصولات جدید بیمه‌های زندگی ارائه کرد.

به گزارش بنکر (Banker)،احمدرضا ضرابیه گفت: مهم‌ترین نتیجه‌ای که در پنل «محصولات جدید بیمه‌های زندگی» گرفته شد حاکی از آن بود که باید آیین‌نامه ۷۸ جدی گرفته و از حسابرسان رسمی و اکچوئرهای رسمی در هر شرکت استفاده شود.
 مدیرعامل بیمه سامان با طرح اهمیت شفافیت در شرکت‌های بیمه اظهار کرد: مقررات باید به‌گونه‌ای تدوین شوند که در آن گرایش به شفافیت در صورت‌های مالی با ارائه گزارش‌های اکچوئران، همراه شود و مشهود باشد و در آیین‌نامه ۷۸ به این بحث با جدیت پرداخته شود. وی افزود: محصولات جدید بیمه یا یونیت لینک‌ها می‌توانند در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شفافیت کنند و طبیعی است که این شفافیت برای شرکت‌های بیمه در حوزه نوع و بازده سرمایه‌گذاری‌ها و علت انتخاب سرمایه‌گذاری توسط شرکت بیمه بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است با دقت بالایی انجام شود. ضرابیه خاطرنشان کرد در حال حاضر بیمه‌های زندگی به‌خاطر جنبه‌های سرمایه‌گذاری است که فروش می‌رود و این امر جای تاسف دارد که ما نتوانسته‌ایم جذابیت بیمه‌های عمر را به افکار عمومی نشان دهیم. وی به تجارب شرکت‌های بیمه در زمینه شفافیت در سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: عرضه اوراق بیمه‌ای توسط شرکت بیمه ملت و طرح سهامدار شدن در بیمه‌های عمر توسط شرکت بیمه پارسیان نشان می‌دهد که در این مسیرگام‌هایی توسط بیمه‌ها برداشته شده است. وی گفت: بیمه‌های زندگی سالانه ۴۰ درصد رشد داشته‌اند و خود را به خوبی نشان داده‌اند و در ادامه این مسیر تاکید می‌کنم که ضرورت دارد سهام شرکت‌ها به اندوخته زندگی اختصاص یابد.ضرابیه در ادامه بحث‌های خود در پنل جمع‌بندی توصیه‌های سیاستی به ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت اشاره کرد و گفت حضور آنها در صنعت بیمه مغتنم است و باید فضای لازم برای فعالیت‌های آنان را به‌گونه‌ای ایجاد کرد که مانع از کوچ آنها به صنایع دیگر شود. وی افزود: اکنون در دنیا طراحی محصول توسط عوامل فروش انجام می‌شود و این برون‌سپاری بسیار هوشمندانه و موثر است چون آنها دائما خود را به روز می‌کنند و از زوایای مختلف به ابعاد مورد علاقه خود در صنعت توجه دارند. ضرابیه کاوش در داده‌ها و اطلاعات شرکت‌ها را موجب خلق محصول بیمه‌ای جدید دانست و گفت: اکنون اطلاعات انباشته در شرکت‌های بیمه و پردازش لایه‌های اطلاعات موجود با استفاده از روش‌های علمی آنچنان حائز اهمیت است که از این داده‌ها می‌توان با ویژگی‌هایی که استارت‌آپ‌ها دارند به طور مرتب محصول جدید تولید کرد. وی افزود: هماهنگ شدن با نیازهای جدید با قابلیت‌هایی نظیر سرعت و شناخت، همراه است و صنعت بیمه به این چابکی نیاز دارد.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

۱۲ روز مانده به قرعه کشی یک میلیارد ریالی بانک سپه

افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی بانک پارسیان

خدمات بانکی امشب قطع می‌شوند

امهال تسهیلات قرض‌الحسنه ممنوع شد

دارایی های بانک رفاه ۳۲ درصد بیشتر شد

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار آزاد ۳۰ شهریور

کابوس در راه است؟

طلا به زودی به ۱۶۰۰ دلار می رسد

چه موقع طلا بخریم ؟

بانک رفاه سرمایه گذار ملی است

قطع موقت خدمات بانک سینا

تحریم مجدد بانک مرکزی چه آثاری دارد؟

صف طولانی معترضان به حذف یارانه‌ها!

برندگان مسابقه عکاسی "محرم ایران زمین"

روند افت دلار در بازارها متوقف شد

بازدید بانکداران ایران زمین از یک انتشاراتی

به آدرس‌های HTTPS حساس باشید

آموزش تحلیل بنیادی ( فاندمنتال) در بازار

ایرانی‌ها چقدر طلا می‌خرند؟

جدیدترین نظرسنجی ها درباره قیمت طلا

چگونگی دریافت وام ۱۱۰ میلیونی مسکن

حکایت یوان چین ریال ایران و دلار آمریکا

تمام راه‏ های ارتباطی بانکی ایران با جهان

رونق نامحسوس در آمارهای رییس بانک مرکزی

حسابهای حذف‌شدگان یارانه چک می‌شود

واکنش همتی به تحریم مجدد بانک مرکزی

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی کاهش یافت

مساله نقدینگی و هدایت آن

فرق تحریم فعلی با قبلی بانک مرکزی ؟

بانک مرکزی ایران دوباره تحریم شد