گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

نسخه بانک مرکزی برای بدهکاران کلان

رونمایی از ارز فیس‌بوک تا سال آینده

سوت رکود در بازار سکه

پروفایل ارزی؛ کارساز است؟

کشف ۳ کارت‌خوان با گردش ۱۰ میلیاردی

کدام بانک ها بیشترین سود را می دهند؟

قیمت امروز دلار و یورو در صرافی ها

پیش بینی بازار طلا در هفته پیش رو

بانک آینده به ۲۶ هزار نفر وام ازدواج داد

هزینه وام مسکن برای مجردها

هزینه وام مسکن برای زوجین چقدر است؟

قیمت وام مسکن برای اقشار مختلف

وام بانک ملی به ۲۵ هزار بنگاه اقتصادی

ایران رتبه ۴۰ لیزینگ دنیا

ارائه تسهیلات بانک صادرات به ناشران

آرایش جدید بازار بین‌بانکی

رازگشایی از یک رویای دلاری + عکس

دلار در برابر سایر ارزها عقب نشست

ارسال مدارک کانون صرافان به بانک مرکزی آغاز شد

تحقق سود ۲۵۶ ریالی بیمه پارسیان

طرح پیش فروش سکه و مخاطرات آن

سرانه سپرده خانوار به تفکیک استان ها

هرم بدهی در اقتصاد

کم کاری بانک ادغامی در ارائه برگ سهم!

همتی: سامانه نیما حذف نمی‌شود

موفقیت بانک ایران زمین در جذب سپرده

مهندسی افزایش قیمت ارز و بنزین

بالاترین سپرده ها در اختیار چه کسانی است؟

قیمت طلا امروز جمعه افزایش یافت

وام‌ها چقدر مسکن را گران کرد؟