گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

عضویت بانک آینده در انجمن بانکداران آسیا

بانک پارسیان سررسید ۹۸ را چاپ نمی کند

خدمت جدید در سامانه «بام»

مراقب کلاهبرداران سود سهام عدالت باشید

ترفند جدید دلال‌ها برای خرید دلارهای خانگی

تأمین مالی بنگاه های تولیدی، اولویت نخست بانک سپه

طلا ۹ماهه بیش از ۱۰۰درصد گران شد

از پژوهشگر منتخب بانک صادرات تقدیر شد

سرمایه گذاری بانک ملی در هتل ساران

وب سایت جدید بانک سپه رونمایی شد

کاهش نرخ ارز سناریو مقابله با تحریم‌ها بود

تحقق ۸۷ درصدی سود هر سهم بانک سینا

روند صعودی قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی

شتاب رشد نقدینگی کاهش یافت

برای پیمان‌های پولی باید شرایط فراهم باشد

افزایش قیمت دلار، طلا را ارزان کرد

اهدای جوایز ویژه قرعه کشی حساب های پس انداز بانک ملی

راهکارهای کلیدی تقویت ارزش پول ملی

پژوهشگران برتر نظام بانکی معرفی شدند

بانک مرکزی اسب سرکش دلار را رام کرد

پیش بینی روند قیمت طلا

تبدیل ملت کارت به کارت سوخت

راس برنامه های بانک کشاورزی

بانک ملّی ۶۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

نظام بانکی در حال پوست اندازی است

آغاز جشنواره تجلیل از پژوهشگران پول و بانک

رویداد سرنوشت‌ساز طلا در سال ۲۰۱۹

صورت‌های مالی اعتباری ملل شفاف شد

امشب یارانه نقدی آذر واریز می شود

پیشنهاد افزایش سقف وام ازدواج