گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

حضور بانک رفاه در مجمع نظام پزشکی

تاثیر شوک ارزی بر عملکرد و سودآوری بانک ها

همتی ذخایر ارزی بانک مرکزی را مطلوب ارزیابی کرد

مزایای سامانه رفع تعهد ارزی

یک توصیه به خریداران طلا

پالرمو بازهم به تعویق افتاد!

قیمت طلا بالا می رود

بازار ارز و سکه در انتظار پالرمو

بانک ها امروز دلار را چند می خرند؟

آخرین مهلت اعتبار کارت‌های ملی قدیمی

تصمیم‌گیری درباره «پالرمو» به تعویق افتاد

تسهیلات بانک ملی در بخش خوداشتغالی

حمایت بانک گردشگری از مشاغل گردشگری

گردش‌کارت بانک گردشگری رونمایی شد

برنامه ریزی سیستم بانکی برای کردستان

جی پی مورگان از ارز دیجیتالی خود رونمایی کرد

احتمال ریزش قیمت ارز؟

اجاره درگاه‌ و کارت‌های بانکی برای شرط‌بندی

سود سپرده‌گیران چگونه جبران می‌شود؟

تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق ۹۸

کاهش سفته و برات واخواست شده در تهران

سقف ارزی ورود لیست ممنوعه

بازدهی قیمت دلار به نزدیک ۲ درصد رسید

عطش اسکناس خواهی متوقف شد

ثبات نرخ ارز و رشد سپرده های مدت دار

طلا باز هم رکورد شکست

گلایه همتی از صاحبنظران اقتصادی

جزئیات تسهیلات بانک مرکزی برای صادرکنندگان

امروز دلار افت کرد، طلا بالا رفت

طبقه متوسط روز به روز فقیرتر می شود