گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

رونمایی «آوای ایران» با حمایت بانک صادرات

انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی به کجا رسید؟

عرضه یورو در صرافی‌های بانکی متوقف شد

جزییات جلسه مدیران بانک‌ها با رئیس مجلس

محور اصلی مجله بانک ملی ایران

نوزدهمین مدرسه "مهر نوین" افتتاح شد

ارائه کارت خرید کالا در موسسه ملل

ضرر اقتصاد با کاهش نرخ سود

تورم تولیدکننده ۳۰.۱ درصد شد

ترمز دلار کشیده شد

تشریح اقدامات بانک سپه در استان کرمانشاه

اونس جهانی طلا بدون تغییر ماند

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات منصوب شد

کدام عوامل بر مدیریت بازار ارز موثر هستند؟

طلا بازیگری مهم در سبد سرمایه گذاران

اتمام بررسی‌های بانک مرکزی درباره رمزارزها

روند صعودی قیمت طلا در سال ۲۰۱۹

دستورالعمل نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد

بررسی رویداد های مهم اقتصادی هفته جاری

هر ایرانی چقدر یارانه گرفت؟

خریداران ارز احتیاط کنند

تعلیق حساب بانکی اتباع ایرانی در ارمنستان

تفاوت‌های سیستم بانکی ایران و جهان

وضعیت بانک‌ها براساس شاخص درآمدی ارزیابی شد

جزئیات بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی اعلام شد

قیمت دلار باید حدود ۴ تا ۵هزار تومان باشد

بانک ملّی ۵۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

بانک ها در هفت ماه چقدر وام دادند؟

راه‌اندازی بازار معاملات نقدی و حواله ارز در آینده نزدیک

کاهش نرخ پوند و یورو در بازار بین بانکی

اخبار پربازدید