گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

آغاز به کار هفته FATF در پاریس

علت کاهش بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی

در سال ۹۸ این افراد مالیات نمی دهند

کنترل حجم ترازنامه "بانکهای مشکل دار"

زمان واریز حقوق بهمن بازنشستگان

خبرهای خوب برای بازار ارز

حباب سکه ۳۷۰ هزار تومان شد

بانک ملی از تازه ترین دستاوردهای خود رونمایی می‌کند

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش یافت

راهکار رونق بازار مسکن

یکبار مصرف‌سازی رمز اول کارت های بانکی

دستگیری ۲۰ دلال بازار ارز

دلار در مسیر صعود قرار گرفت

نرخ حق الوکاله بانک سپه ۳ درصد تعیین شد

بانک سپه ۲۲۷ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرد

چرا قیمت دلار جهش کرد؟

دلار امروز در صرافی ملی چند؟

هجوم انگلیسی‌ها برای خرید یورو

نرخ‌های غیرواقعی به بیمه آسیب وارد می‌کند

خبرهای خوشی برای صرافی ها در راه است

بدهکار کلان بانکی بازداشت شد

استقبال از سیاست تشویقی بانک مرکزی

ادامه موج صعودی قیمت طلا

ورود اسکناس ارز به هر میزان آزاد است

شرط تغییر سقف وام مسکن

ریشه‌های تورم

تازه ترین تحلیل تکنیکال درباره روند قیمت طلا

مهاجرت معکوس منابع سرگردان به بانک‌ها

اطلاعیه بانک اقتصادنوین درباره اوراق گواهی سپرده مرحله ۲۵

نرخ بانکی پوند و یورو ارزان شد