گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

ارز مسافرتی فقط در یک بانک پرداخت می شود

علت افزایش قیمت سکه مشخص شد

گزارش بانک مرکزی از نرخ کالاها

وضعیت مطلوب منابع و مطالبات بانک ملی

یک بانک خصوصی در مازندران جریمه شد

حسینی معاون فنی بیمه اموال بیمه دانا شد

جعفری مدیر عامل شرکت تاپ شد

بازار ارز روی شرط بندی می‌چرخد

نزول اندک قیمت‌ سکه در بازار

رکود تورمی مسکن تشدید شد

انصراف بانک دولتی فرانسه از همکاری با ایران

تحلیلگران اقتصادی:طلا گرانتر می‌شود

آمادگی بانک مرکزی برای ایجاد دسترسی فعالان بخش خصوصی به نیما

دلار ۱۸ هزار تومانی در راه است

تمایل عراقی‌ها به ایجاد بانک‌ مشترک با بانک‌های خصوصی ایران

نرخ حق الوکاله بانک مهر اقتصاد تعیین شد

اعضای جدید هیات عامل بانک ایران زمین منصوب شدند

نرخ تورم ایران به ۲۹۳ درصد رسید

اعطای وام بانکی به سربازان فراری و غایب‌ها ممنوع شد

تاکید اروپا برای ایجاد نظام مالی با ایران

محدودیت‌ بانک‌ها در صدور کارت هدیه

قیمت جهانی طلا تغییر نکرد

اطلاعیه بانک ملت درباره انتشار خبر مرتبط با پرونده سکه ثامن

مشکلات بانکی با پذیرش شروط FATF حل نمی شود

حمایت از مدارس اولویت مسئولیت‌های اجتماعی بانک سپه

کارت های بانکی تان را با «بله» مدیریت کنید

هشدار: مراقب پول‌های تقلبی باشید

رمز کارت‌های بانکی یک بار مصرف می‌شود

مسئولیت «سکه ثامن» با چه کسی است؟

عملکرد ۵ ماهه تسهیلات دهی بانک‌ها