گامی مهم در افزایش سطح رضایت مشتریان صنعت بیمه کشور

بیمه سامان گواهینامه استاندارد گرفت

۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۷کد خبر: 232671
شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم سازی زیر ساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ را دریافت نماید.

به گزارش بنکر (Banker)،استاندارد ISO 10002  به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان ، عارضه یابی ، علل وقوع و نهایتا به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثر بخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تاییدهای مورد نظر به سازمان ها تعلق می گیرد.
هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف های ذینفع سازمان است، به طوری که هر یک  از این گروه ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد ، نارضایتی و شکایت های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع کننده موجبات رضایت ایشان  جلب گردد.
 علاوه بر این، استاندارد ISO 10002 به سازمان ها کمک می کند تا با بکارگیری روش های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چرا که این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیند های شکایت در سازمان ها می پردازد.
این گزارش می افزاید، بیمه سامان در سال های فعالیت خود، همواره ارایه خدمات با کیفیت را به عنوان خط مشی خلل ناپذیر ترسیم کرده و  به منظور پیاده سازی این الگو کلیه بستر های لازم را  فراهم کرده است. با این حال شرکت بیمه سامان به عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت های احتمالی همه ذینفعان خصوصا بیمه گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان میداند که در نهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت  را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه  شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت،  ترسیم دقیق فرآیند ارایه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره نمود.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

زمان قرعه کشی بانک سینا اعلام شد

هیچ‌ صرافی بیت‌کوین خرید و فروش نمی‌کند

شرط برگزاری مجامع بانک‌ها اعلام شد

صورت‌های مالی بیمه دانا تصویب شد

افت ۲۱ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

چرا سیاست "ماه شمار شدن نرخ سود" کارآست؟

رمزگشایی از تصمیم دولت برای قیمت دلار

رونمایی از ۳ طرح ملی با حضور وزیر اقتصاد

جلسه مجلس با همتی درباره رمز ارزها

روند افزایش قیمت دلار ادامه یافت

حمایت بانک رفاه از کسب و کارهای نوین

حساب های فاقد شناسه شهاب بسته می شود

بیمه سامان به استارتآپ ها رونق می دهد

ارائه دستاوردهای بیمه سامان در الکامپ ۹۸

افزایش سقف وام ساخت مسکن بانک ملی ایران

چراغ سبز بانک‌های بد به افزایش نرخ سود

رویکردهای بانک صادرات در بانکداری الکترونیک

افزایش پول داغ؛ تیغ دو لبه

تحلیل مرد طلایی از بازار طلا و سکه

تحلیل تکنیکال از روند نوسانات قیمت طلا

اسکناس ۵۰ پوندی تغییر می کند+عکس

آیا طلا به روند صعودی ادامه خواهد داد؟

این فلز گرانبها را نادیده نگیرید

سود مرکب بانک ها هر روز کنتور می اندازد

مشکل جدید؛ زیرزمینی شدن بیت‌کوین!

فراز و فرود دلار

مصوبه مجلس: حذف سود و جرایم بانک ها

چرا چک‌های صیاد هم مشکلی از مردم حل نکرد؟

واکنش همتی به اظهارات ارزی مسوولان

افزایش دلار پس از ۶ کاهش