آینده شعب در بانکداری دیجیتال

۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۵کد خبر: 227715
یکی از مهمترین شاخصه‌های شناختی ما از بانکها شعب آنها است. شعبی که تا همین امروز تعداد آنها تعیین کننده بزرگی بانکها بوده است.

به گزارش بنکر (Banker)، اما در حال حاضر در صنعت بانکداری صحبت از یک مفهوم جدید به نام «بانکداری دیجیتال» به میان آمده که هنوز نقش شعب در آن چندان ملموس و مشخص نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از صحبتهای معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص نقش شعب در آینده و بانکداری دیجیتال است.

اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: هیچ کس درباره آینده شعبه در بانکداری دیجیتال صحبت نمی‌کند و در این زمینه یک ترس وجود دارد. قطعاً شعب در بانکداری خرد دیجیتال کارکردی نخواهند داشت.
هم اکنون در بانک ایران زمین 97 درصد تراکنش‌ها در خارج از شعب انجام می‌شود. مطمئنا بانک‌های زیادی وجود دارند که درصدشان از این هم بالاتر است. برای پرداختن به اینکه آینده شعب چه می‌شود، بد نیست چند مثال را مطرح کنم. اکنون بزرگترین شبکه تاکسی‌رانی جهان اوبر است که یک تاکسی هم ندارد، بزرگرین شبکه هتل جهان B&B Booking است که یک هتل هم ندارند، بزرگترین شبکه خرده فروشی دنیا متعلق به علی بابا است که هیچ انباری ندارد، بزرگترین بانک دنیا هم در آینده هیچ شعبه نخواهد داشت.
مشخص است فضا به کدام سمت و سو می رود. شک نکنید بانکداری خرد صد در صد در خارج از شعبه انجام می‌شود. تنها بانکداری اختصاصی و شرکتی خواهد بود که انجام کارشان در یک فضای بانکی است؛ آن هم نه در شعبه بلکه در یک مرکز مشاوره که خدمات خاصی را ارائه می‌کند.
با وجود 330 شعبه در کشور اکنون 97 درصد تراکنش‌هایمان در خارج از شعب انجام می‌شود. باید دانش دیجیتال را ترویج کنیم، کاربران ما دیگر نباید تحویلدار باشند بلکه با بانکدارانی نیاز داریم که بتوانیم در آن مرکز مشاوره برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند.
این افراد باید خدماتی را بفروشند که دیگر خرد نیست. تمام خدمات خرد را می‌توان به دستگاه منتقل کرد. همین الان هم کارهای کمی وجود دارند که نیاز به مراجعه به شعبه دارند.
اگر امضای دیجیتال وجود داشت و مشکل احراز هویت حل شده بود دیگر کاری در شعبه نداشتیم. نقش شعبه باید عوض شود زیرا در آینده دیگر شعبی با این فرم نخواهیم داشت. شعب تغییر خواهند کرد و مفهوم شعب دیجیتال همین است.
این روند به یکباره انجام نمی‌شود، باید توجه کنیم بانکداری دیجیتال یعنی بانک سرویس را در اختیار شرکت‌هایی می‌گذارد تا آنها محصولات مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهند. تحول دیجیتالی فقط به حوزه بانکی محدود نیست و باید سعی کنیم تمام خدمات را روی این بستر ارائه کنیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی اعلام شد

درخشش اونس طلا ادامه خواهد یافت

زنجیره خدمات بازار سرمایه در شعب بانک اقتصادنوین کامل شد

اختلاف مرکز آمار با بانک مرکزی بر سر چیست؟

۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی در ایران وجود دارد

بانک مرکزی موظف به ارائه پیشنهادات برای اصلاح نظام بانکی شد

افزایش نرخ دینار در آستانه اربعین

مالباختگان طلای ثامن تجمع کردند+تصاویر

بررسی عملکرد شعب گیلان بانک ایران زمین

خود اشتغالی ۱۱ هزار نفر با وام بانک ملی

رشد سپ در هر سه ابزار اصلی پرداخت در شهریور ماه

طلا آماده جهش!

حذف دفترچه های درمانی تا پایان سال

پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان

چقدر در شرکت های بیمه، دکتر و مهندس داریم؟

۳ روز تا پایان مهلت ثبت شماره شبا

ایران و سوریه آماده تاسیس بانک مشترک

تحریم‌ها مراودات بانکی را تهدید نمی‌کند

بانک صادرات به دانش آموزان هدیه می دهد

اعلام زمان قرعه‌کشی بانک پارسیان

پیام شما را به صورت خبر منتشر می کنیم

ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا

اعلام نتایج جشنواره ورزشی بانک ملی

مؤسسه توسعه ۵ ساله مدیرعامل ندارد!

ضمانت‌نامه بانک گردشگری را داشته باشید

بانک ملی ۴۳ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه واگذار کرد

وجود ۵ نرخ برای ارز در اقتصاد ایران

عرضه ارز شتاب می گیرد

تاثیر تنش های ژئوپلیتیک بر افزایش قیمت طلا

در چه شرایطی چک را می توان برگشت زد؟

اخبار پربازدید