وفور شعب بانک‌ها

۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۴/۳کد خبر: 223309
شاید بارها برایتان پیش آمده به شعب بانک‌ها مراجعه کرده و با وجود تعدد باجه‌ها و کارمندانی که بیکار نشسته‌اند، مدت‌ها در صف مشتریان برای انجام امور خود منتظر مانده باشید، چرا که فقط یک یا دو واجه مشغول به کار هستند.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، تعداد زیاد شعب بانک‌ها و توزیع آنها در سطح شهر موضوع جدیدی نیست و بارها مورد نقد قرار گرفته است، چرا که با وجود این‌که حدود ۳۵ بانک و موسسه اعتباری در حال فعالیت هستند، تعداد شعب آنها به حدود ۲۰ هزار مورد می‌رسد و در برخی شهرها از جمله تهران مشاهده می‌شود که در یک خیابان و در فاصله کوتاه، شعب فراوان بانک‌ها و حتی از یک بانک دو شعبه وجود دارد.

در حال حاضر بر اساس آخرین آمار تعداد کل شعب بانک‌ها در داخل کشور به ۲۰ هزار و ۷۲۳ مورد می‌رسد که از این تعداد ۳۱.۴ درصد برای بانک‌های خصوصی شده، ۲۶.۳ درصد برای بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری و ۴۲.۳ درصد برای بانک‌های دولتی است.
چندی پیش رئیس جمهور نیز در رابطه با وفور شعب بانک‌ها انتقاداتی مطرح  کرد و در ادامه فرشاد حیدری- معاون نظارت بانک مرکزی- گرچه این موضوع را پذیرفت ولی تاکید داشت بیش از این‌که تعداد بالا باشد توزیع مناسبی انجام نشده و باید در این مورد بازنگری شود.
در شرایطی که بانکداری الکترونیک در سطح نسبتا مناسبی در مقایسه با گذشته رشد داشته و عمدتا مشتریان بانک‌ها امور خود را غیرحضوری انجام می‌دهند، اما به هر صورت برخی خدمات نیاز به مراجعه مستقیم به شعب دارند.
یکی از مسائلی که این روزها مشتریان بانک‌ها با آن روبه‌رو هستند این است که وقتی به شعب مراجعه می‌کنند با وجود این‌که فضای زیادی را یک شعبه اشغال کرده و حداقل شش تا هفت باجه در آن وجود دارد، اما با باجه‌های خاموش مواجه می‌شوند به طوری که فقط یک یا دو متصدی امور بانکی حاضر به پاسخگویی بوده و امور را انجام می‌دهند و مابقی افراد و کارمندان بانک اغلب به امور دیگری مشغول بوده و پاسخگوی نیاز مشتریان نیستند و در این حالت افراد باید مدت‌ها در صف باقی مانده تا بتوانند امور خود را انجام دهند.
به نوشته ایسنا، این در حالی است که مطرح کردن موضوع با برخی مسئولان شعب که چرا باجه‌ها فعال نبوده و کارمندان آنها اغلب بیکار در شعبه در حال گردش هستند با پاسخ و واکنش مناسبی همراه نیست.  به هرحال مشتریان بانک‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری که در آنها داشته و از عوامل اصلی فعالیت بانک به شمار می‌رود، این انتظار را دارند که خدمات‌رسانی به آنها در حداقل زمان ممکن از سوی شعب انجام شده و با برخورد مناسبی از آنها مواجه باشند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

بورس در اردیبهشت به کدام سو می‌رود ؟

آخرین وضعیت پرداخت وام‌های ارزی

روند نزولی طلا جهانی ادامه دارد

حباب سکه ۵۵۰ هزار تومان شد

ماندگاری دلار در کانال ۱۳۰۰۰تومانی

تغییرات بانکداری تا سال ۲۰۲۵

گشایش ارزی در راه است؟

بحران همیشگی بانک‌های مرکزی جهان سوم

تصمیم جدید درباره بخشودگی مالیاتی

عامل اصلی استقراض سیستم بانکی از بانک مرکزی

افزایش حقوق باید از این ماه پرداخت شود

جدیدترین پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

دلالی ارز تمام می‌شود؟

بانک سامان در رضایتمندی مشتریان اول شد

خرید و فروش طلای دست‌دوم ممنوع !

سوالات بنیادین در خصوص "عملیات بازار باز"

ارز باید تک‌نرخی شود

سه اشتباه رایج در میان بانکداران

خرید طلای آب شده غیر مجاز نیست

اقدامات موثر بانک مرکزی برای بازار سرمایه

رمز یکبار مصرف را از «بام» فعال کنید

آیا رونق به بازار طلا برمی‌گردد؟‌

گدایی با استفاده از دستگاه خودپرداز!

استفاده از چک آزاد ابلاغ شد

زمان حذف ۴ صفر از پول فرا رسید

قیمت رسمی یورو و پوند کاهش یافت

فروش اوراق گواهی ۱۸ درصد متوقف شد

گام بازار متشکل ارزی برای کنترل نرخ

بانک‌ها و صرافی‌ها، کد کارگزاری می‌گیرند

بانک کارگشایی ٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات داد