وفور شعب بانک‌ها

۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۴/۳کد خبر: 223309
شاید بارها برایتان پیش آمده به شعب بانک‌ها مراجعه کرده و با وجود تعدد باجه‌ها و کارمندانی که بیکار نشسته‌اند، مدت‌ها در صف مشتریان برای انجام امور خود منتظر مانده باشید، چرا که فقط یک یا دو واجه مشغول به کار هستند.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، تعداد زیاد شعب بانک‌ها و توزیع آنها در سطح شهر موضوع جدیدی نیست و بارها مورد نقد قرار گرفته است، چرا که با وجود این‌که حدود ۳۵ بانک و موسسه اعتباری در حال فعالیت هستند، تعداد شعب آنها به حدود ۲۰ هزار مورد می‌رسد و در برخی شهرها از جمله تهران مشاهده می‌شود که در یک خیابان و در فاصله کوتاه، شعب فراوان بانک‌ها و حتی از یک بانک دو شعبه وجود دارد.

در حال حاضر بر اساس آخرین آمار تعداد کل شعب بانک‌ها در داخل کشور به ۲۰ هزار و ۷۲۳ مورد می‌رسد که از این تعداد ۳۱.۴ درصد برای بانک‌های خصوصی شده، ۲۶.۳ درصد برای بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری و ۴۲.۳ درصد برای بانک‌های دولتی است.
چندی پیش رئیس جمهور نیز در رابطه با وفور شعب بانک‌ها انتقاداتی مطرح  کرد و در ادامه فرشاد حیدری- معاون نظارت بانک مرکزی- گرچه این موضوع را پذیرفت ولی تاکید داشت بیش از این‌که تعداد بالا باشد توزیع مناسبی انجام نشده و باید در این مورد بازنگری شود.
در شرایطی که بانکداری الکترونیک در سطح نسبتا مناسبی در مقایسه با گذشته رشد داشته و عمدتا مشتریان بانک‌ها امور خود را غیرحضوری انجام می‌دهند، اما به هر صورت برخی خدمات نیاز به مراجعه مستقیم به شعب دارند.
یکی از مسائلی که این روزها مشتریان بانک‌ها با آن روبه‌رو هستند این است که وقتی به شعب مراجعه می‌کنند با وجود این‌که فضای زیادی را یک شعبه اشغال کرده و حداقل شش تا هفت باجه در آن وجود دارد، اما با باجه‌های خاموش مواجه می‌شوند به طوری که فقط یک یا دو متصدی امور بانکی حاضر به پاسخگویی بوده و امور را انجام می‌دهند و مابقی افراد و کارمندان بانک اغلب به امور دیگری مشغول بوده و پاسخگوی نیاز مشتریان نیستند و در این حالت افراد باید مدت‌ها در صف باقی مانده تا بتوانند امور خود را انجام دهند.
به نوشته ایسنا، این در حالی است که مطرح کردن موضوع با برخی مسئولان شعب که چرا باجه‌ها فعال نبوده و کارمندان آنها اغلب بیکار در شعبه در حال گردش هستند با پاسخ و واکنش مناسبی همراه نیست.  به هرحال مشتریان بانک‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری که در آنها داشته و از عوامل اصلی فعالیت بانک به شمار می‌رود، این انتظار را دارند که خدمات‌رسانی به آنها در حداقل زمان ممکن از سوی شعب انجام شده و با برخورد مناسبی از آنها مواجه باشند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

دسترسی ۱۹ بانک به سوئیفت قطع نمی‌شود

گزیده آمارهای اقتصادی شهریور ۹۷ منتشر شد

اعلام اسامی برندگان جشنواره بیستابیست

جزییات نشست صادرکنندگان با رییس کل بانک مرکزی

اقدامات بانک مرکزی نرخ ارز را تثبیت کرد

«بام» را ایمن تر کنید

دلایل افت و خیز قیمت سکه در بازار

شهروندان مراقب کلاهبرداری اسکیمر باشند

شرطی مهم برای افزایش خرید طلا

قیمت طلا به پایین ترین سطح رسید

تبعات وضع انواع عوارض بر صنعت بیمه

تمدید کارت های اعتباری در دست بررسی است

بانک های عامل، طرح های روستایی را بررسی می کنند

با ۷۲۴ به همه بانک ها کارت به کارت کنید

رفع اشکالات طرح اصلاح قانون چک

تحلیل اینوستینگ از رویدادهای مهم اقتصادی

سیل نقدینگی در راه است

منظور از اصلاح نظام بانکی چیست؟

پرداخت ۲۷۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

سقف روزانه تراکنش کارت به کارت در بانک ملی ۳ میلیون شد

کاهش نرخ پوند و یورو در بازار بین بانکی

در بازار ارز همه فروشنده شدند

آینده قیمت طلا در دستان دلار

تاکتیک قدیمی در بازار ارز

بهانه‌های بانک‌ها برای اجرا نکردن قانون بودجه

چرا کشورها ذخایر طلایشان را برمی‌گردانند؟

پرداخت فوری وام ازدواج توسط بانک ملی

حمایت بانک ملّی از گردش چرخ تجارت داخلی

عملکرد بانک سپه در استان زنجان تشریح شد

بانک صادرات ٣٥٢ میلیارد ریال وام‌ پرداخت کرد

اخبار پربازدید