رونمایی از سامانه استعلام پست در بانک دی

۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۳/۱۲کد خبر: 221700
سامانه استعلام پست بانک دی با مشارکت معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و اداره مبارزه با پولشویی در راستای کاهش ریسک از ناحیه مشتریان پر خطر و اجرای سیاست های پیشگیرانه پولشویی و به منظور تکمیل فرآیند شناسایی کامل مشتریان (CDD) رونمایی شد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، در این مراسم محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای مبارزه با پولشویی گفت: هنگامی که پولشویی در حجم وسیعی رخ دهد، به طوری که علائم آن در اقتصاد ظاهر شود و باعث تغییرات کوتاه‏مدت یا بلندمدت در چرخه اقتصادی شود، سیاست‏گذاران بر اساس نشانه‌هایی که از این تغییرات مشاهده می‌کنند تصمیمات خود را شکل می‌دهند، غافل از اینکه این نشانه‌ها، نشانه‌های درستی نیستند و باعث انحراف تصمیم‌گیری می‌شوند و سیاست‏گذاری های نادرست نیز موجب عدم تعادل‌ها و سوء تخصیص منابع شده و بی‌ثباتی را به دنبال خواهد آورد.
مدیرعامل بانک دی با تبیین خطرات پولشویی برای نظام بانکی گفت: چنانچه مقدار زیادی پول با هدف پولشویی وارد نظام بانکی  شود، اما به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی، در پاسخ به عوامل غیربازاری خارج شود، مشکلات زیادی در زمینه نقدشوندگی و امور اجرا‏یی و همچنین منابع بانک ها ایجاد می‌کند که این امر تمامیت بازارهای مالی را با خطر مواجه می‌کند.
قربانی ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه استعلام پست بانک دی افزود: راه‌اندازی این سامانه کمک شایانی به افزایش دقت و صحت اطلاعات کرده و امید است همکاران با استفاده از این سامانه به پیشبرد و تکمیل فرآیندهای مبارزه با پولشویی کمک کنند.
در ادامه این مراسم محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند راه‌اندازی این سامانه گفت: پیش از این ، سامانه احراز هویت مشتریان در اردیبهشت ماه 1394، توسط معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک طراحی و پیاده سازی شده بود که ابتدا تنها زیر سیستم استعلام ثبت احوال در این سامانه قرار داشت و اکنون با مشارکت اداره مبارزه با پولشویی زیر سیستم استعلام پست نیز به این سامانه افزوده شده است .
وی افزود: در این سامانه با اتصال به وب سرویس شرکت پست با ورود کدپستی و یا شماره تلفن، می توان به نشانی یا تلفن های مشتری دست یافت و از صحت اطلاعات دریافتی از مشتری اطمینان حاصل نمود و پس از انجام استعلام و دریافت نتیجه ، پاسخ استعلام ، قابل چاپ جهت درج در پرونده مشتریان می‌باشد.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

کارنامه تسهیلات‌دهی بانک رفاه

امکان پرداخت عوارض خروج از کشور حجاج با «بله»

جوابیه بانک کشاورزی به شبهه افکنی برخی رسانه ها

سکه پیش فروشی به بازار نیامد

حضور بانک رفاه در کنفرانس ملی فرصت‌ها

همسویی توانمندی های بانک با نیازهای مشتریان

اعطای یک جایزه ملی به شرکت بیمه دانا

نوسان قیمت سکه و طلا در بازار/جدول

پیش بینی موسسه وستپک درباره قیمت طلا

کنترل رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد

باید با نرخ سود بانکی چه کرد؟

اروپا فعال‌سازی حساب بانک مرکزی ایران را بررسی می‌کند

حفره های خروج ارز مسدود شود

حباب سکه به ۴۸۰هزار تومان رسید

قیمت جهانی طلا تغییر نکرد

واکاوی ظرفیت جذب مشتری در بانکداری

بدهی پیمانکاران به بانک ها تسویه می شود

آغاز تحویل سکه های پیش فروش ۳ ماهه

بانک ملّی بیش از ۳هزار میلیارد ریال از اموال مازاد را تعیین تکلیف کرد

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

دلیل اصلی تخلفات اخیر در حوزه ارز و سکه

هدف اصلی طرح ممنوعیت واگذاری سکه

غول بزرگ مقررات بانکی

گرانی مسکن به معنای رونق بازار نیست

مانعی بزرگ برای افزایش قیمت جهانی طلا

تحویل سکه‌های پیش‌فروش ۳ماهه در بانک ملی آغاز شد

نرخ واقعی تورم را اعلام کنید

اولویت بندی کالاهای مشمول ارز رسمی در اختیار بانک مرکزی نیست

شاخص ۲۲۸ واحد رشد کرد

کاهش ذخایرطلای صندوقهای سرمایه گذاری