سفیر برند

۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵کد خبر: 215189
*سمانه مزینانی

استفاده از چهره های ورزشی برای #تبلیغ کالا و خدمات تحت عنوان #سفیر_برند این روزها رواج یافته است.
در گوشه و کنار شهر, در روزنامه ها و سایت ها شاهد تبلیغات گسترده شرکتهای خدمات تاکسی, لبنیات,خمیردندان و... هستیم. البته این روندی است که از گذشته بوده و قطعاً ادامه هم خواهد داشت.
اما نکته مهم در انتخاب و بهره برداری از سفیر برند در بیشتر برندهایی که از چهره های ورزشی و حتی غیر ورزشی استفاده می کنند این است که این همکاری متمرکز و محدود به چند عکس و یا ویدئوست و اساساً سفیر که نقش و ماموریت برقراری ارتباط دو سویه بین برند و مخاطبانش را دارد صرفاً محدود به یک فریم عکس یا ویدئو می شود بدون هیچ اقدام و فعالیت موثر اجتماعی، حتی گاهی وقتها نیز یافتن تناسب بین هویت, کارکرد و محصول برند با سفیر انتخاب شده بسیار سخت است.
مثلاً در انتخاب کریم باقری برای خمیردندان به دلیل چهره بی لبخندش یا استفاده از مهدوی کیای ریزنقش برای تبلیغ لبنیات و امثال آن.
بانک_سامان نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی اخیراً با انتخاب #کارلوس_کیروش به عنوان یک چهره مطرح بین المللی تبلیغات خود را در رسانه های محیطی و مکتوب انجام می دهد. اما گذشته از چهره، تیپ و شخصیت کیروش که زمینه انتخاب او را به عنوان سفیر برند تقویت می کند سه نکته مهم وجود دارد که این انتخاب سامان را از دیگر تبلیغات مشابه متمایز می کند و تعریف این همکاری را به قالب و تعریف سفیر برند بسیار نزدیک می کند.
یکی اینکه بانک سامان سفیر خود را در قاب تصویر و تبلیغ محدود نکرد و با شناخت ظرفیتها و توانمندی های #کیروش در حوزه های مختلف او را به میان کارکنان و مشتریانش برد تا بتواند بخشی از اهداف و پیام هایش را از زبان او بیان کند و از این منظر ارزش افزوده بسیار خوبی را برای خود به ارمغان بیاورد.
چرا که تناسب بین پیامهای تبلیغاتی و بیان و افکار سفیر در باورپذیری آن برای مخاطبان بسیار مهم و تاثیرگذار است. این موضوع مهمی است که در هیچ یک از انتخابهای دیگر دیده نمی شود.
و دیگر اینکه تناسب بسیار روشنی بین کیروش به عنوان یک چهره بین المللی مشهور با تصویر بین المللی بانک سامان به عنوان یکی از فعال ترین و محبوبترین بانکها در عرصه بین الملل وجود دارد که از این منظر نیز می توان انتخاب سامان را مثبت ارزیابی کرد.
نکته پایانی و مهم در این انتخاب و همکاری, دوره زمانی و ظرفیت رسانه ای بسیار خوبی است که به دلیل قرارداشتن در آستانه جام جهانی بانک سامان با کمترین هزینه از جریان خبری رو به رشد آن بهره مند خواهد شد.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

اسکناس‌های جدید یورو در راه است

گرانبهاترین فلزات جهان کدامند؟

چهار بازار ارز کدام است؟

سومین زن تاریخ وارد فدرال رزرو شد

سایت‌های فروش طلا و سکه مجوز ندارند

حجم سه رانت‌پاشی در نیمه اول

ایرانی ها چقدر اسکناس و سکه دارند؟

واردات بدون محدودیت ارز و طلا به کشور

مدیر سکه ثامن تحت تعقیب است

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه برای محرم

پشت پرده انتصاب «سیف»

نرخ سهام بیمه سامان از۴۰۰تومان گذشت

قطعی موقت سامانه های بانک ملت

تودیع و معارفه در بانک ایران زمین

دستور پلمب سکه ثامن صادر شد

دلال‌ها، ارز را از کجا می‌آورند؟

بازار پر هیجان ارز در آستانه تعطیلات

هشدار به بانک مرکزی

ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»

جلسه فراکسیون مستقلان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی

آغاز پرداخت حق تقدم سهام بیمه سرمد در بانک صادرات

چشم انداز قیمت طلا طی روزهای آینده

تقاضا برای دلار، طلا را ارزان کرد

بانک ایران زمین به مجمع می رود

راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی

کاهش نرخ ارز با حل مشکلات بانکی

بانک‌های بزرگ در حال فرار از ایران هستند

پیش بینی افزایش قیمت طلا در روزهای آتی

مسابقه عکاسی «محرمِ ایران زمین»

عملکرد بانک پارسیان در حوزه قرض الحسنه