دور جدید‌مذاکرات بیمه‌ای با استارت‌آپ‌ها

۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۸/۲۱کد خبر: 209019
سازمان تامین‌اجتماعی و ١١ استارت‌آپ و شرکت و مجموعه کسب‌وکار‌ نوین از جمله اسنپ و تپسی، برای برقراری پوشش بیمه‌ای نیروی انسانی شاغل در آنها وارد مذاکره شده‌اند.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: ده‌ها جلسه با مدیران و مسئولان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برگزار شده و در آینده‌ای نزدیک، پوشش بیمه‌ای تامین‌اجتماعی برای پرسنل این شرکت‌ها برقرار می‌شود.
محمدحسن زدا، با بیان اینکه رابطه اشتغالی رانندگان آژانس‌های اینترنتی با صاحبان این کسب‌وکارها، نوعی جدید از رابطه مزدی است، گفت: رانندگان شاغل در این آژانس‌ها، نیروی انسانی مستقیم کارفرمایان خود نیستند، اما ارتباطی ارگانیک با شرکت یا مجموعه مادر دارند. مثلا حقوق‌بگیر نیستند اما پورسانت دریافت می‌کنند. این موضوع باعث شده که ما با شکل جدیدی از اشتغال روبه‌رو باشیم.
وی با تاکید بر الزام قانونی تامین‌اجتماعی برای برقراری حمایت بیمه‌ای از رانندگان شاغل در این شرکت‌ها گفت: سازمان تامین‌اجتماعی، براساس اصل ٢٩ قانون اساسی موظف است آحاد مردم را زیر پوشش خدمات بیمه‌ای ببرد و به‌طور قطع، رانندگان آژانس‌های اینترنتی و دیگر کسب‌وکارهای نوین بیمه خواهند شد و از مزایای قانونی تامین‌اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.
وی از شناسایی ١١ موسسه و کسب‌وکار نوین، و آغاز انجام مذاکرات اولیه درباره بیمه پرسنل آنها خبر داد و گفت: بیمه رانندگان آژانس‌های اینترنتی و کارکنان دیگر کسب‌وکارهای نوین، مطالبه‌ای جدی است و سازمان تامین‌اجتماعی این آمادگی را دارد که با توافق دو یا چند جانبه نسبت به زیر پوشش‌بردن افراد شاغل در این کسب‌وکارها اقدام کند. صحبت‌های اولیه با مسئولان این شرکت‌ها انجام شده و بناست از طریق بیمه توافقی، پوشش بیمه‌ای را برقرار کنیم.
معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی، در پاسخ به این سئوال که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، سازمان تامین‌اجتماعی چه راهبردی را در پیش خواهد گرفت، اظهار کرد: سازمان تامین‌اجتماعی، مایل است در قالب بیمه‌های توافقی، شرایط را برای رانندگان این آژانس‌ها و دیگر شرکت‌هایی که نیروی انسانی آنها به صورت غیرمستقیم با آنها کار می‌کنند، فراهم کند. پیشنهاد تامین‌اجتماعی به موسسان این کسب‌وکارها فراهم‌کردن شرایط برای استفاده کارکنان از بیمه توافقی است. به همین دلیل بر حصول توافق از طریق مذاکره امیدواریم اما اگر به توافق نرسیم، به ناچار در قالب بیمه اجباری ورود خواهیم کرد.
زدا با بیان اینکه سازمان تامین‌اجتماعی تا به امروز ١٠ جلسه مشترک با صاحبان این کسب‌وکارها برگزار کرده، تصریح کرد: به صاحبان این کسب‌وکارها گفته‌ایم چه مسئولیتی برعهده آنهاست و تکالیفشان را برای حمایت از نیروهای انسانی، به آنها یادآوری کرده‌ایم. انتظار ما این است که این موضوع در قالب توافق حل شود و رانندگان این شرکت‌ها از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار باشند اما اگر از طریق توافق به نتیجه‌ نرسیم، ناچارا از ابزار بیمه‌های اجباری استفاده خواهیم کرد و مانند کارگاه‌های دیگر از طریق بازرسی‌های موردی، بازرسی‌های دفاتر سیستم‌های مکانیزه شرکت‌ها، رانندگان را زیر پوشش بیمه‌ای می‌بریم.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

اسکناس‌های جدید یورو در راه است

گرانبهاترین فلزات جهان کدامند؟

چهار بازار ارز کدام است؟

سومین زن تاریخ وارد فدرال رزرو شد

سایت‌های فروش طلا و سکه مجوز ندارند

حجم سه رانت‌پاشی در نیمه اول

ایرانی ها چقدر اسکناس و سکه دارند؟

واردات بدون محدودیت ارز و طلا به کشور

مدیر سکه ثامن تحت تعقیب است

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه برای محرم

پشت پرده انتصاب «سیف»

نرخ سهام بیمه سامان از۴۰۰تومان گذشت

قطعی موقت سامانه های بانک ملت

تودیع و معارفه در بانک ایران زمین

دستور پلمب سکه ثامن صادر شد

دلال‌ها، ارز را از کجا می‌آورند؟

بازار پر هیجان ارز در آستانه تعطیلات

هشدار به بانک مرکزی

ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»

جلسه فراکسیون مستقلان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی

آغاز پرداخت حق تقدم سهام بیمه سرمد در بانک صادرات

چشم انداز قیمت طلا طی روزهای آینده

تقاضا برای دلار، طلا را ارزان کرد

بانک ایران زمین به مجمع می رود

راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی

کاهش نرخ ارز با حل مشکلات بانکی

بانک‌های بزرگ در حال فرار از ایران هستند

پیش بینی افزایش قیمت طلا در روزهای آتی

مسابقه عکاسی «محرمِ ایران زمین»

عملکرد بانک پارسیان در حوزه قرض الحسنه