هوش مصنوعی و مدیریت مالی مشتریان بانک‌ها

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۶کد خبر: 203007
فین تک ها مدتی است از طریق مدیریت تقلب و یا استفاده از هوش مصنوعی در انجام معاملات در سطح جهانی در حال بررسی پاسخ های این سؤال هستند. بانک ها نیز تازه به این درک رسیده اند که چطور می توان از هوش مصنوعی برای فاینانس مشتریان و عملیاتی فراتر از خدمات مشتری استفاده کرد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، در حال حاضر بانک سلطنتی کانادا (RBC) به کمک شرکت Personetics در حال پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی برای مدیریت مالی شخصی در اپلیکیشن موبایل خود می باشد.

معاون ارشد دیجیتال RBC بیان می کند با این اقدام، اپلیکیشن تا چند هفته آینده به روز رسانی خواهد شد و می تواند بطور هوشمندانه جریان نقدی حساب شما را پایش کرده و بصورت خودکار شروع به پس انداز پول بکند. این قابلیت، مدیریت پول و پس انداز مشتریان را برعهده خواهد گرفت.
براساس اظهارات معاون ارشد دیجیتال RBC، پس از به روزرسانی اپلیکیشن، از هر 9 کاربر کانادایی گوشی های هوشمند، یک کاربر تأثیرات از این هوش مصنوعی که NOMI Insights نام گرفته بهره خواهد برد.
بانک سلطنتی کانادا در طی سال گذشته در تراکنش های مالی خود شاهد یک جهش 40 درصدی بوده است و این جهش را به دلیل افزودن 20 قابلیت جدید به اپلیکیشن موبایل خود برای 3 میلیون کاربر  می داند.
یکی از قابلیت های هوش مصنوعی NOMI صرفه جویی و پس انداز خواهد بود. این قابلیت برای آن دسته از مشتریانی که توانایی هزینه مخارج اضافی را ندارند، ابزاری بسیار مفید خواهد بود.
با وجود اینکه بانک ها و شرکت های فین تک بسیاری به فناوری هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل داده و ارائه پیشنهادات مالی به مشتریان روی آورده اند، بسیاری نیز عقیده دارند استفاده از هوش مصنوعی به منظور آگاه سازی مشتریان در مورد تغییر رفتارشان، تضمینی برای تحقق این امر نیست.
درهرصورت ارائه چنین اطلاعات مالی شخصی سازی شده ای به مشتریان گام خوبی به سوی تسهیل تغییر رفتار مشتریان خواهد بود.
به نوشته بانکداری الکترونیک، کاری که هوش مصنوعی NOMI انجام می دهد کمک به مشتریان است تا بدانند پولشان کجا خرج می شود، این فناوری به آنها در پس انداز پول که منطقی ترین راه برای ایجاد ثروت می باشد  کمک می کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

روابط عمومی بانک ملی، روابط عمومی برتر در ارتباطات الکترونیک شد

مشکل کونلون بانک چین با بازرگانان ایرانی

احتمال تمدید اعتبار کارت‌های بانکی

بعد از ۱۳ آبان آرامش بازار ارز بیشتر می‌شود

بانک‌ها امروز دلار را چند خریدند؟

اجازه اخلال در بازار ارز را نخواهیم داد

برگزاری ۲ نشست‌ توسط بانک صادرات

تالار شیشه ای بورس قرمز پوش شد

«کمپین اعتماد» بانک صادرات ​تندیس طلایی برد

موانع ورود بانک‌های خارجی به کشور

برای کاهش اجاره‌بها برنامه داریم

طلا تا پایان سال گران‌تر می‌شود

ایران به تحریم سوئیفت بدل زد

برنامه‌ جدید دولت برای پایداری نرخ‌ ارز

رشد ۱۴۴ درصدی اعطای تسهیلات بانک آینده

بانک آینده آماده خدمت به نابینایان

کمک بانک ملت به پویش لبخند

شرکت‌های غیر مجاز بیمه اعلام می‌شود

تودیع و معارفه در بانک ملی ایران

بانک کنلون چین تعاملات خود با ایران را قطع می‌کند

نظام بانکی باید اصلاح شود

سد بانک مرکزی مقابل صادرات ریالی

۷ قلم کالا از گروه دریافت ارز دولتی حذف شدند

ارزیابی ریسک کسب و کارهای اینترنتی پیش از ارائه درگاه ممکن شد

تصویب بودجه ساخت ۱۷ مدرسه در سال جاری

بانک مرکزی نرخ کالاها را اعلام کرد

روند صعودی قیمت طلا ادامه دارد

مدیران ادارات نظارت ارز و بین الملل منصوب شدند

رازهـای مهـار اولیـن شوک ارزی

ایست دلار در ماه هفتم

اخبار پربازدید