هوش مصنوعی و مدیریت مالی مشتریان بانک‌ها

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۶کد خبر: 203007
فین تک ها مدتی است از طریق مدیریت تقلب و یا استفاده از هوش مصنوعی در انجام معاملات در سطح جهانی در حال بررسی پاسخ های این سؤال هستند. بانک ها نیز تازه به این درک رسیده اند که چطور می توان از هوش مصنوعی برای فاینانس مشتریان و عملیاتی فراتر از خدمات مشتری استفاده کرد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، در حال حاضر بانک سلطنتی کانادا (RBC) به کمک شرکت Personetics در حال پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی برای مدیریت مالی شخصی در اپلیکیشن موبایل خود می باشد.

معاون ارشد دیجیتال RBC بیان می کند با این اقدام، اپلیکیشن تا چند هفته آینده به روز رسانی خواهد شد و می تواند بطور هوشمندانه جریان نقدی حساب شما را پایش کرده و بصورت خودکار شروع به پس انداز پول بکند. این قابلیت، مدیریت پول و پس انداز مشتریان را برعهده خواهد گرفت.
براساس اظهارات معاون ارشد دیجیتال RBC، پس از به روزرسانی اپلیکیشن، از هر 9 کاربر کانادایی گوشی های هوشمند، یک کاربر تأثیرات از این هوش مصنوعی که NOMI Insights نام گرفته بهره خواهد برد.
بانک سلطنتی کانادا در طی سال گذشته در تراکنش های مالی خود شاهد یک جهش 40 درصدی بوده است و این جهش را به دلیل افزودن 20 قابلیت جدید به اپلیکیشن موبایل خود برای 3 میلیون کاربر  می داند.
یکی از قابلیت های هوش مصنوعی NOMI صرفه جویی و پس انداز خواهد بود. این قابلیت برای آن دسته از مشتریانی که توانایی هزینه مخارج اضافی را ندارند، ابزاری بسیار مفید خواهد بود.
با وجود اینکه بانک ها و شرکت های فین تک بسیاری به فناوری هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل داده و ارائه پیشنهادات مالی به مشتریان روی آورده اند، بسیاری نیز عقیده دارند استفاده از هوش مصنوعی به منظور آگاه سازی مشتریان در مورد تغییر رفتارشان، تضمینی برای تحقق این امر نیست.
درهرصورت ارائه چنین اطلاعات مالی شخصی سازی شده ای به مشتریان گام خوبی به سوی تسهیل تغییر رفتار مشتریان خواهد بود.
به نوشته بانکداری الکترونیک، کاری که هوش مصنوعی NOMI انجام می دهد کمک به مشتریان است تا بدانند پولشان کجا خرج می شود، این فناوری به آنها در پس انداز پول که منطقی ترین راه برای ایجاد ثروت می باشد  کمک می کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

سیف در بانک مرکزی ماندنی است

سهام بانک ملت در بیمه آسیا واگذار می شود

تمدید دوره باشگاه مشتریان بانک ایران زمین

بانک‌ها پیامک دیرکرد وام می‌فرستند

۷ عاملی که یک بانک را سودده می‌کند

مبنای سوددهی در بانک مهر اقتصاد

توزیع کتاب های اهدایی بانک گردشگری

مقاله بانک اقتصادنوین، مقاله برتر شد

رییس مطالعات بانک انصار پژوهشگر برتر شد

سیاست‌های اعتباری جذاب بانک مهر اقتصاد

ارائه بن‌کارت در شعب بانک کارآفرین

حمایت بانک تجارت از پژوهشگران

هیجان در بازار سکه کاهش می یابد

توزیع ۵هزار بن‌کارت در نمایشگاه کتاب‌بوشهر

نخستین صندوق زمین و ساختمان افتتاح شد

امکان پرداخت اقساط وام در اینترنت بانک سینا

بورس تهران بار دیگر کانال شکنی کرد

کاهش قیمت سکه و دلار در بازار/جدول

زمانی برای یکسان‌سازی نرخ ارز

ارائه خدمات تامین اجتماعی از تلفن همراه

اعلام مبلغ کارمزد پرداختی بانک ها

ضعف‌های نظام بانکی یک‌شبه رفع نمی‌شود

مؤسسان غیرمجازها با پول مردم قصر خریدند

اول هفته کاهشی دلار در صرافی ها /جدول

یارانه ۶ گروه خاص در سال۹۷برقرار است

سکه بهار آزادی درصرافی‌ها ارزان شد/جدول

اوضاع نظام بانکی ایران نگران کننده است

بانک صنعت برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی می‌کند

آخرین خبرها از حساب‌های بانکی فریز شده ایرانیان در چین

وصول مطالبات بانک ها تسهیل می شود