هوش مصنوعی و مدیریت مالی مشتریان بانک‌ها

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۶کد خبر: 203007
فین تک ها مدتی است از طریق مدیریت تقلب و یا استفاده از هوش مصنوعی در انجام معاملات در سطح جهانی در حال بررسی پاسخ های این سؤال هستند. بانک ها نیز تازه به این درک رسیده اند که چطور می توان از هوش مصنوعی برای فاینانس مشتریان و عملیاتی فراتر از خدمات مشتری استفاده کرد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، در حال حاضر بانک سلطنتی کانادا (RBC) به کمک شرکت Personetics در حال پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی برای مدیریت مالی شخصی در اپلیکیشن موبایل خود می باشد.

معاون ارشد دیجیتال RBC بیان می کند با این اقدام، اپلیکیشن تا چند هفته آینده به روز رسانی خواهد شد و می تواند بطور هوشمندانه جریان نقدی حساب شما را پایش کرده و بصورت خودکار شروع به پس انداز پول بکند. این قابلیت، مدیریت پول و پس انداز مشتریان را برعهده خواهد گرفت.
براساس اظهارات معاون ارشد دیجیتال RBC، پس از به روزرسانی اپلیکیشن، از هر 9 کاربر کانادایی گوشی های هوشمند، یک کاربر تأثیرات از این هوش مصنوعی که NOMI Insights نام گرفته بهره خواهد برد.
بانک سلطنتی کانادا در طی سال گذشته در تراکنش های مالی خود شاهد یک جهش 40 درصدی بوده است و این جهش را به دلیل افزودن 20 قابلیت جدید به اپلیکیشن موبایل خود برای 3 میلیون کاربر  می داند.
یکی از قابلیت های هوش مصنوعی NOMI صرفه جویی و پس انداز خواهد بود. این قابلیت برای آن دسته از مشتریانی که توانایی هزینه مخارج اضافی را ندارند، ابزاری بسیار مفید خواهد بود.
با وجود اینکه بانک ها و شرکت های فین تک بسیاری به فناوری هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل داده و ارائه پیشنهادات مالی به مشتریان روی آورده اند، بسیاری نیز عقیده دارند استفاده از هوش مصنوعی به منظور آگاه سازی مشتریان در مورد تغییر رفتارشان، تضمینی برای تحقق این امر نیست.
درهرصورت ارائه چنین اطلاعات مالی شخصی سازی شده ای به مشتریان گام خوبی به سوی تسهیل تغییر رفتار مشتریان خواهد بود.
به نوشته بانکداری الکترونیک، کاری که هوش مصنوعی NOMI انجام می دهد کمک به مشتریان است تا بدانند پولشان کجا خرج می شود، این فناوری به آنها در پس انداز پول که منطقی ترین راه برای ایجاد ثروت می باشد  کمک می کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

ادامه روند صعودی نرخ بانکی دلار/جدول

تبعیض در پرداخت سود بانکی

تمدید تفاهم‌نامه بانک رفاه و بیمه سلامت ایران

ویژه نامه "تجارت مشتریان" منتشر شد

ایجاد شعب کشیک بانک سپه در آستانه اربعین

پاسخگویی بانک ملی به سوالات مردم

پرداخت تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملی

ابلاغ شیوه‌نامه بیمه تکمیلی فرهنگیان

کدام بازارها برای سرمایه گذاری جذاب است؟

برخی حساب‌های کاسپین رفع توقیف شد

گرد و خاک ارز ژاپنی در بازار

تورم مهر ماه ۸.۲ درصد شد

تازه‌ترین اخبار از سهام عدالت

دو پالس متفاوت در بازار ارز

آمار دریچه ای برای توصیف جهان ناشناخته

اسامی برندگان نهایی جشنواره ناواکو

نقش رسانه‌ها در رشد صنعت بیمه

جشنواره "همراهان رفاه " تمدید شد

اعلام اسامی برندگان هفت گنج پارسیان

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ ای موتورها

حضور بانک شهر در نمایشگاه کتاب تبریز

حضور بیمه آسیا در نمایشگاه بین المللی

سکه طرح جدید گران شد/ دلار ۴۰۱۲ تومان

بانک تجارت به ایده‌های "آسان خرید"جایزه می‌دهد

بانک‎کشاورزی تندیس مشتری‌مداری گرفت

شرایط پرداخت ارز اربعین در ۳ بانک

نرخ دلار در صرافی ها رشد کرد/جدول

نوسان قیمت سکه در صرافی‌ها/جدول

ضرورت تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه‌ای

تکلیف وام مسکن چه شد؟