فرآیند اخذ مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ­ای

۹:۵ - ۱۳۹۶/۲/۲۰کد خبر: 189731
فرآیند اخذ مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ­ای (موضوع آیین نامه شماره ۸۵)

به گزارش (Banker)،  فرآیند، نحوه اطلاع و شرکت در آزمون ارزیابی خسارت بیمه ای:

-          برگزاری یک دوره آزمون کتبی پس از کسب نظر هیات عامل بیمه مرکزی و اطلاع رسانی آن با عنوان آگهی اعطای مجوز مذکور از طریق پرتال بیمه مرکزی ج.ا. ایران (قسمت اطلاعیه ها) و برخی از روزنامه های کثیرالانتشار.

-          ثبت نام متقاضیان حایز شرایط مجوز مذکور در سامانه الکترونیکی سنهاب بیمه مرکزی.

-           بررسی اطلاعات، مدارک و مستندات متقاضیان و سپس در صورت تایید مدارک، اعلام اسامی واجدین شرایط شرکت در آزمون کتبی در پرتال بیمه مرکزی.

-          آزمون کتبی به صورت تستی بوده و دارای نمره منفی نیز می باشد (هر سوال یک نمره و هر ۳ پاسخ غلط، یک نمره منفی دارد)

-          اعلام اسامی قبول شدگان در پرتال مذکور و متعاقب آن درج برنامه زمانبندی مصاحبه تخصصی از قبول شدگان و معافین از آزمون کتبی در پرتال.

-          اعلام اسامی قبول شدگان در مصاحبه تخصصی به پژوهشکده بیمه جهت گذراندن دوره آموزشی تخصصی و توجیهی (به مدت ۸۰ ساعت).

-          درج برنامه زمانبندی دوره آموزشی تخصصی و توجیهی پژوهشکده بیمه در پرتال مذکور جهت اطلاع قبول شدگان در مصاحبه تخصصی.

-          تشکیل پرونده توسط قبول شدگان در سامانه الکترونیکی به منظور دریافت مجوز با ارائه مدارک زیر شامل: تعهدنامه های مربوطه، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر، مدارک شناسایی، استعلام از سامانه مبارزه با پولشویی، استعلام از دفتر مرکزی حراست، تسویه حساب از محل فعالیت متقاضی، رضایت نامه عملکرد از محل فعالیت قبلی متقاضی، بیمه نامه مسئولیت حرفه ای ارزیابان خسارت.

-          صدور مجوز فعالیت مذکور توسط اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای بیمه مرکزی و همزمان ابلاغ آن به شرکتهای بیمه جهت همکاری با دارنده مجوز.

 

منابع آزمون کتبی و تغییرات احتمالی آن برای هر دوره از طریق پرتال رسمی بیمه مرکزی ج.ا.ایران اطلاع رسانی می گردد .

شرایط شرکت در آزمون کتبی عبارتند از: داشتن حداقل ۲۵ سال سن ، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، داشتن سه سال سابقه کار مفید در ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه تخصصی مورد تقاضا به تشخیص بیمه مرکزی ، افرادی که به تشخیص بیمه مرکزی حداقل ۱۰ سال سابقه مفید ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه مورد تقاضا داشته باشند از آزمون کتبی معاف هستند. حداقل مدرک تحصیلی برای افرادی که حداقل ۱۵ سال در ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه تخصصی مورد تقاضا سابقه فعالیت داشته باشند دیپلم (و فوق دیپلم) می باشد.

اطلاعات تکمیلی در آیین نامه شماره ۸۵ که در پرتال قابل دسترسی می باشد وجود دارد.


۲.        مراحل دریافت مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای حقیقی:

           ارائه مدارک توسط قبول شدگان نهایی جهت تشکیل پرونده الکترونیکی :

-          گواهینامه گذراندن دوره آموزشی تخصصی.

-          تعهدنامه های مربوطه.

-          گواهی عدم سوء پیشینه کیفری.

-          گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر.

-          مدارک شناسایی.

-          نتیجه استعلام از سامانه مبارزه با پولشویی.

-          نتیجه استعلام از دفتر مرکزی حراست.

-          تسویه حساب از محل فعالیت قبلی (مربوط به صنعت بیمه).

-          دریافت رضایت نامه عملکرد از محل فعالیت قبلی.

-          بیمه نامه مسئولیت حرفه ای.

-          تخصیص کد و کلمه عبور به متقاضی جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-          در نهایت تایید اطلاعات توسط اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای و صدور مجوز فعالیت و همزمان ابلاغ آن به شرکتهای بیمه جهت همکاری با دارنده مجوز.


۳.        مراحل دریافت مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای حقوقی:

متقاضیان این مجوز اشخاصی هستند که قبلاً طی فرایند بند ۲ نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی اقدام نموده اند که متعاقب آن باید اقدامات زیر را نیز به عمل آورند:

-     ارائه درخواست کتبی تاسیس شرکت، توسط حداقل ۳ نفر از دارندگان مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای به بیمه مرکزی.

-     تکمیل فرم مشخصات شرکت در شرف تاسیس.

-     تنظیم نمونه اساسنامه مورد نظر بیمه مرکزی.

-     تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت.

-     تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره شرکت.

-     تأییدیه اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجارتی در خصوص نام شرکت.

-     تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت غیر تجاری.

-     گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت صادره توسط بانک.

-     ارائه آگهی تأسیس شرکت.

-     ارائه تضمین مناسب (بیمه نامه مسئولیت)

-     دریافت آگهی روزنامه رسمی.

-     معرفی محل فعالیت شرکت.

-     تخصیص کد و کلمه عبور به متقاضی جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-     در نهایت تایید اطلاعات توسط اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای و صدور مجوز فعالیت و همزمان ابلاغ آن به شرکتهای بیمه جهت همکاری با دارنده مجوز.


       تلفن تماس  ۰۲۱۲۴۵۵۱۳۸۵
       ساعت کاری:  ۷:۳۰  الی   ۱۶:۰۰




» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

رشد غیرنفتی با چرتکه بانک مرکزی

ارز، بازار خودرو را از سکه انداخت

روند معکوس دلار بانکی و آزاد

نیما از فردوسی جلو زد

برگشت دلا‌ر از کف شش‌ماهه

بانک رفاه دو ویژگی مطلوب دارد

حضور فعال سامانتل در الکامپ ۹۸

قفل آمارهای بانک مرکزی می‌شکند؟

چگونه در طرح یاس بانک سینا وام بگیریم؟

از بانک آینده بدون مسدودی تسهیلات بگیرید

تا ۲۰۰ میلیون تومان ازاقتصادنوین وام بگیرید

تسهیلات مسکن مهر چه شرایطی دارد؟

روند کاهشی نرخ ارز ادامه می‌یابد

پرداخت ارز به ۳۱ هزار حجاج در بانک ملی

بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان وام می دهد

دلار بازار ۴۵۰ تومان ارزان‌تر از «نیما» شد

بانک شهر حامی جشنواره فیلم شهر

سکه در سراشیبی کانال ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

اتصال کارت بانکی به کارت سوخت منتفی شد

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور

پیام هیأت مدیره بیمه سامان به سهامداران

چند سوال از رئیس پژوهشکده بیمه

جو سازی های سایپا علیه صنعت بیمه

کاهش ۹۱ درصدی زیان بانک تجارت تایید شد

سهام با دلار قیمت‌گذاری می‌شود؟

نقش بانک‌ها در طرح اقدام ملی مسکن؟

راه اندازی سامانه " بورسار " در بانک شهر

خروج موقت ۴ بانک از تابلوی بورس

دو تغییر بزرگ در بازارهای ارز جهان

آخرین وضعیت بازارهای جهانی طلا