فرآیند اخذ مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ­ای

۹:۵ - ۱۳۹۶/۲/۲۰کد خبر: 189731
فرآیند اخذ مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ­ای (موضوع آیین نامه شماره ۸۵)

به گزارش (Banker)،  فرآیند، نحوه اطلاع و شرکت در آزمون ارزیابی خسارت بیمه ای:

-          برگزاری یک دوره آزمون کتبی پس از کسب نظر هیات عامل بیمه مرکزی و اطلاع رسانی آن با عنوان آگهی اعطای مجوز مذکور از طریق پرتال بیمه مرکزی ج.ا. ایران (قسمت اطلاعیه ها) و برخی از روزنامه های کثیرالانتشار.

-          ثبت نام متقاضیان حایز شرایط مجوز مذکور در سامانه الکترونیکی سنهاب بیمه مرکزی.

-           بررسی اطلاعات، مدارک و مستندات متقاضیان و سپس در صورت تایید مدارک، اعلام اسامی واجدین شرایط شرکت در آزمون کتبی در پرتال بیمه مرکزی.

-          آزمون کتبی به صورت تستی بوده و دارای نمره منفی نیز می باشد (هر سوال یک نمره و هر ۳ پاسخ غلط، یک نمره منفی دارد)

-          اعلام اسامی قبول شدگان در پرتال مذکور و متعاقب آن درج برنامه زمانبندی مصاحبه تخصصی از قبول شدگان و معافین از آزمون کتبی در پرتال.

-          اعلام اسامی قبول شدگان در مصاحبه تخصصی به پژوهشکده بیمه جهت گذراندن دوره آموزشی تخصصی و توجیهی (به مدت ۸۰ ساعت).

-          درج برنامه زمانبندی دوره آموزشی تخصصی و توجیهی پژوهشکده بیمه در پرتال مذکور جهت اطلاع قبول شدگان در مصاحبه تخصصی.

-          تشکیل پرونده توسط قبول شدگان در سامانه الکترونیکی به منظور دریافت مجوز با ارائه مدارک زیر شامل: تعهدنامه های مربوطه، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر، مدارک شناسایی، استعلام از سامانه مبارزه با پولشویی، استعلام از دفتر مرکزی حراست، تسویه حساب از محل فعالیت متقاضی، رضایت نامه عملکرد از محل فعالیت قبلی متقاضی، بیمه نامه مسئولیت حرفه ای ارزیابان خسارت.

-          صدور مجوز فعالیت مذکور توسط اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای بیمه مرکزی و همزمان ابلاغ آن به شرکتهای بیمه جهت همکاری با دارنده مجوز.

 

منابع آزمون کتبی و تغییرات احتمالی آن برای هر دوره از طریق پرتال رسمی بیمه مرکزی ج.ا.ایران اطلاع رسانی می گردد .

شرایط شرکت در آزمون کتبی عبارتند از: داشتن حداقل ۲۵ سال سن ، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، داشتن سه سال سابقه کار مفید در ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه تخصصی مورد تقاضا به تشخیص بیمه مرکزی ، افرادی که به تشخیص بیمه مرکزی حداقل ۱۰ سال سابقه مفید ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه مورد تقاضا داشته باشند از آزمون کتبی معاف هستند. حداقل مدرک تحصیلی برای افرادی که حداقل ۱۵ سال در ارزیابی و کارشناسی خسارت در زمینه تخصصی مورد تقاضا سابقه فعالیت داشته باشند دیپلم (و فوق دیپلم) می باشد.

اطلاعات تکمیلی در آیین نامه شماره ۸۵ که در پرتال قابل دسترسی می باشد وجود دارد.


۲.        مراحل دریافت مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای حقیقی:

           ارائه مدارک توسط قبول شدگان نهایی جهت تشکیل پرونده الکترونیکی :

-          گواهینامه گذراندن دوره آموزشی تخصصی.

-          تعهدنامه های مربوطه.

-          گواهی عدم سوء پیشینه کیفری.

-          گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر.

-          مدارک شناسایی.

-          نتیجه استعلام از سامانه مبارزه با پولشویی.

-          نتیجه استعلام از دفتر مرکزی حراست.

-          تسویه حساب از محل فعالیت قبلی (مربوط به صنعت بیمه).

-          دریافت رضایت نامه عملکرد از محل فعالیت قبلی.

-          بیمه نامه مسئولیت حرفه ای.

-          تخصیص کد و کلمه عبور به متقاضی جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-          در نهایت تایید اطلاعات توسط اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای و صدور مجوز فعالیت و همزمان ابلاغ آن به شرکتهای بیمه جهت همکاری با دارنده مجوز.


۳.        مراحل دریافت مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای حقوقی:

متقاضیان این مجوز اشخاصی هستند که قبلاً طی فرایند بند ۲ نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی اقدام نموده اند که متعاقب آن باید اقدامات زیر را نیز به عمل آورند:

-     ارائه درخواست کتبی تاسیس شرکت، توسط حداقل ۳ نفر از دارندگان مجوز فعالیت ارزیابی خسارت بیمه ای به بیمه مرکزی.

-     تکمیل فرم مشخصات شرکت در شرف تاسیس.

-     تنظیم نمونه اساسنامه مورد نظر بیمه مرکزی.

-     تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت.

-     تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره شرکت.

-     تأییدیه اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجارتی در خصوص نام شرکت.

-     تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت غیر تجاری.

-     گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت صادره توسط بانک.

-     ارائه آگهی تأسیس شرکت.

-     ارائه تضمین مناسب (بیمه نامه مسئولیت)

-     دریافت آگهی روزنامه رسمی.

-     معرفی محل فعالیت شرکت.

-     تخصیص کد و کلمه عبور به متقاضی جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-     در نهایت تایید اطلاعات توسط اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای و صدور مجوز فعالیت و همزمان ابلاغ آن به شرکتهای بیمه جهت همکاری با دارنده مجوز.


       تلفن تماس  ۰۲۱۲۴۵۵۱۳۸۵
       ساعت کاری:  ۷:۳۰  الی   ۱۶:۰۰




» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

بازنگری در شیوه تسهیلات دهی مسکن

ارسال مدارک تخلفات ۳۱ ابر بدهکار بانکی به قوه قضاییه

سکه ۱۳۶هزار تومان ارزان شد

پرونده ادغام بانک‌ها و موسسات در بانک سپه نهایی شده است

مشکلات تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی

کارکنان بانک ها پولشان را به دلار سپرده گذاری می کنند

نرخ دلار چگونه تعیین می‌شود؟

ثبات نسبی در بازار سکه و طلا

طلا امروز ارزان تر شد

یارانه مردادماه، امشب در حساب ها

یک هفته دیگر، وضع دلار خوب می شود

ارز بالای ۸ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد

دردسر دلار برای طلا

عرضه‌کننده اصلی ارز، دولت است

جزییات بخشنامه جدید ارزی اعلام شد

برگ برنده بسته جدید ارزی

نرخ مبادله ای پوندو یورو بالا رفت

بحران جدید ارز به نفع طلا خواهد بود

با این نقدینگی چه باید کرد؟

اجباری به نام افزایش نرخ سود بانکی

صرافی یک بانک‌ پلمب شد!

سقوط پوند در برابر دلار

نرخ ارز با دستور کاهش نمی‌یابد

دلار اعتبار خود را از دست داد

صدای بلند دلالان ارزی در بازار تهران

چه عواملی طلا را ضعیف کرد؟

فعالیت سامانه کاشف آغاز شد

خریداران طلا و سکه مراقب باشند

بانک رفاه کارگران ۵۸ ساله شد

نوسانات بازار ارز را کنترل می کنیم